Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '10

 
Kategori
Deneme
 

Eleştiriden Eleştiriye-5

Eleştiriden Eleştiriye-5
 

Düşünürlerden alıntılarla hazırlanmıştır


-O çirkin adamı ne kadar da güzel çizmiş ressam!

- Doğada tiksinerek baktığımız şeyler, bir sanat eseri haline gelince, onlara hoşlanarak bakarız.


-Doğruları söylemiş olmama rağmen kimseyi inandıramadım.
- Doğruyu söylemek değil, anlatmak güçtür.


-Onun öleceğine hiç inanmamıştım.
- Dünya, büyük bir tiyatro sahnesi gibidir. Herkes bu sahnede rolünü oynar, rolü bitince de bu sahneyi terk eder.

..

-Bir toplumdaki felaketlerde az çok herkesin bir kusuru olabilir, ama herkes suçu bir başkasının üzerine atmaya çalışır: Evlat babaya, iktidar muhalefete, fakir zengine, öğretmen öğrenciye…
- Düşen bir çığda hiçbir kar tanesi kendisini olup bitenden sorumlu tutmaz.


-Anladım ki kendime en başta zarar veren benim.
- Düşmanla karşılaştık ve o biziz…


-Daha önceki hatalarına rağmen ona güvendim, ama o bir kere daha beni yanılttı.
- Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.


-Kötüden kaçtıkça kötülük buldum.
- En kötü sonucu kabullenen, en iyi sonucu elde edecektir. Çünkü sorunla en yıkılmaz cesaretle boğuştuğunuz an, en kötü sonucu göze aldığınız andır. Hiç bir asker ölmekten korkmayan asker kadar korkutucu olamaz.


-İyi zannettiklerimin “iyi” olmadığını anladım.
- En üstün iyi, erdemdir, fazilettir. Bilim, şan, şeref, servet hor görülmesi gereken uydurma iyilerdir.



NOT:Bu sayfa çeşitli düşünürlerden yapılan alıntılar ile yazılmıştır.


 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..