Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '11

 
Kategori
Felsefe
 

Eleştiriler insana yol gösterir

İnsan kendini daima mükemmel görmek ister, ya da hep güzel sözler duymak ister. Çoğumuz birileri bize yanlışlarımızı söylediğin de kırılırız ya da kızarız. Oysa atasözünde olduğu gibi; El elin aynasıdır. diye boşuna dememişler. Biz konuşurken, dinlerken, Bİrşeyler yaparken kendimizi ve yanlışlarımızı görmeyiz. Bizi birileri olgunluk la eleştirmeli ki, biz de olgunlukla eleştirileri kabul edip hatalarımızı aza indirelim. Burada yazmaya başladığımdan beri iyi veya kötü eleştiriler aldım. Hatta hep almak isterim çünkü okuyucu her zaman sizi daha iyi çözer ve anlar. 

Hatta defalarca yazdıklarımı okuyup hatalarımı görmeme rağmen silmedim ki; Her geçen gün bir sonraki yazım da daha iyisini yazabilmek, eskiler le yenilerini kıyaslayabilmek için. 

Bir insanın çabalarla amatörlüğünü profesyonelliğe dönüştürmesinin, eleştiriyi kabul edip etmemek ten geçtiğini düşünüyorum. 

Bir akdemide sunuculuk, spikerlik, diksiyon fonetik, etkili konuşma sanatı gibi, dersler aldım ünlü tiyatro sanatcıların dan ve onlar bizleri hep eleştirirdi bazılarımız; of bu hocalar da birşeyi beğenmiyorlar. derdi. Hocaların beğenmemesinin en büyük nedeni şuydu; Çok iyiydin, çok güzeldi, mükemmeldi denilince bir insana, o kişi hep aynı yerde kalır. Fakat; hayır olmuyor bence daha iyi olmalı, ben senden daha fazlasını bekliyorum, sen başarabilirsin biliyorum eminim. Demek bence daha olumlu sonuçlar doğurur. 

Bazıları bana çok fazla açık sözlüsün desede, elimde olmadan realist tavrımı sergilemekten kaçınamıyorum bir türlü. dolayısı ile de karşımdakiler de bana acımadan yüzüme hatalarımı söylesin isterim. Kırılmam, aksine sevinirim. dikkate alındığımı düşünürüm. 

Hayatta bir kaç şeye tahammülüm yok; Kırıcı olmamak adına yapılan yapmacık tavırlardan, Yapılan iyiliğin suistismar edilmesin den, Lakayitlikten ve daima yerinde sayan kendini geliştirmemiş ve bunun da nedenini bir çok bahaneye bağlayan insanlar dan. 

İnsan hergün kendini yenilemeli, bir adım öne geçmeli. eğer bir insan kendini yormamak için bir şeyler den ödün vermiyor ve hep aynı standartlarda yaşıyorsa mutlaka bir eksiklik vardır birşeyler de. bunda ne kaderin suçu vardır, ne de hayatın. İnsan ister se herşeyi başarır diye düşünüyorum.Kimse kendi suçunu başkasına yüklemesin. 

Real davranmak her zaman sizi bir adım öne geçirir. 

 
Toplam blog
: 28
: 3650
Kayıt tarihi
: 12.10.10
 
 

İzmir'in Buca ilçesinde doğdum. Onbir yıldır İstanbul'da yaşıyorum. Yıllardır edebiyata olan mera..