Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Elimde değil...

Elimde değil...
 

Elimde değil seviyorum denizi.
Öyle güzel geliyor ki rengi… Hani mavisi, yeşili…
Fırtınadan önceki son durgunluğu, hoyratça başını şaha kaldıran hırçınlığı…
Sensiz geçmişimden senler çıkarmasını seviyorum.
Derin sessizliğinde bile vuruyor ruhumu diplerine.
Simsiyah derinliklerinden beyaz inciler çıkarttırıyor bana.
İzliyorum, kenarındaki bir bank üzerinde oturup gelecek için hayaller kuran gençleri.
Geçmişi hatırlayan, yaşlanmayan yürekleri…

***

Seviyorum İstanbul’un vapur sefalarını.
Bir vapur çığlığıyla başlayan boğaz seferlerini.
Bir gönül sıcaklığında, bir bardak çayın keyfini.
Denizin maviliklerinde gözlerin sevdalarla buluşmasını.
Rüzgarıyla tenimi titretmesini, saçlarımı dalga dalga uçurarak dans ettirmesini seviyorum.
İzliyorum insanların hayata yetişme telaşlarını.
Bir köşede sakince kitabının sayfalarını çeviren genç delikanlıyı.
İzliyorum martılara simit atarken tüm kederlerinden uzaklaşan iki sevdalı yüreği.
Yine hayretle şeffaf denizanalarını sayan şaşkın çocuk gözlerini.
Karışıyorum yolculuk sonu kalabalıklara.
Kayboluyorum sessiz telaşlarımla tenha sokaklarında.

***

Elimde değil öyle seviyorum ki balıkla süslenen akşam sofralarını.
İş dönüşü evin merdiven basamaklarını sayarken tek tek, balık kokusunu takip edip, kokunun kendi kapımda beni karşılamasını.
Hadi gel buradayım demesini.
Yorgun geçen bir günün ardından, sofrada nar gibi kızarmış hamsileri bulmak öyle güzel geliyor ki.
Hani yanında bol yeşili olan güzel bir salata. Yarılan ekmeğin buğusu. Bir de ……
Seviyorum işte…
“ Ya kokusu” diyorlar.
Boş ver diyorum. Gülün dikeni, hamsinin kokusu.
Benim umurumda değil soframa dolsun, taşsın, yüzü suyu hürmetine balığın nelere katlanılmaz ki diyorum.
Ben hayaliyle yaşıyorum hamsi tavanın.
Elimde değil seviyorum…

***

Bir de okyanusları seviyorum.
Sebebini sorma, elimde değil seviyorum.
İsteyerek, umarak ve sabırla bekliyorum…



 
Toplam blog
: 106
: 1384
Kayıt tarihi
: 21.02.07
 
 

Bir yaz gecesi hatırasıyım. Haziran doğumluyum. Bilirler haziran doğumlular. Hele ki haziranın tam..