Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Elimizde üç boyutlu gözlük yok

Elimizde üç boyutlu gözlük yok
 

ESKİDEN SOKAKLARDA OTURURDUK


Sevgili arkadaşlar, uzun zamandır bu kadar hareketli bir film izlememiştim. Nerede mi izledim televizyonda tabii mecliste bizi yönetenlerle muhalefet arasında geçen bol sözlü yumruklu bir film. Gerçi yeni moda olan üç boyutlu gösteren gözlükler yoktu elimiz de ama yeteri kadar bütün kanallar gösterdiği için sağdan soldan her yönden görebildik.

Ne oluyor bize biz böyle bir ulus değildik ki yardımlaşma ve komşuluk vardı eskiden. Birimizin başına bir şey gelse tanıdık tanımadık herkes yardıma koşar elinden geleni yapardı. Şimdi ayni apartmanda senelerce beraber yaşayan ama karşı dairesinde kim yaşıyor diye merak etmeyen insanlara döndük. Eskiden derlerdi ki komşum aç yatıyorsa ben uyuyamam nasıl olacak ki bu zaten kimse kimse yi tanımıyor.

Geçenler de akşam evde oturmuş televizyon izlerken hadi dedim karşı komşuya gidip bir kahve içeyim. Nasılsa emekli yaşlı karı koca biraz çene çalar sohbet ederiz. Gerçi zili de biraz tedirgin çaldım ama yüzüme tebessüm verip kapı açılınca merhaba dedim. Kadın yüzüme hayrola der gibi bakınca içimden annem varsa bir bardak şeker istiyor diyeceğim geliverdi. Tabii ki kendimi tutup müsaitseniz bir kahve içmeye geldim deyince kadın buyurun gelin dedi zannediyorsunuz dimi. Hayır maalesef şöyle dedi biz bilgisayarda okey oynuyoruz başka bir akşam gelirseniz bekleriz. Kapıyı yüzüme kapatıverdi.

Anladım ki artık ev alma komşu al atasözleri tarihe karışmış. Hala komşuluk olan yerler eminim ki vardır ama dağ gibi apartmanlar siteler yükseldikçe bu değerler yavaş yavaş bitiyor. Kimse kimseye güvenemiyor kapınızı çalan insana bile ne için çaldığını kim olduğunu sormak yerine ev sahibi evde yok ben bu evde temizlikçiyim deyip savuşturuyorsuz. Sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 45
: 930
Kayıt tarihi
: 03.02.08
 
 

Merhaba en modern en yeşil ve de yaşamaktan zevk aldığım İzmir' de yaşıyorum. Bornova Suphikoyuncu l..