Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '10

 
Kategori
Teknoloji
 

Elin Ülkesinde İnternet Bedava Oldu İyi mi!

Elin Ülkesinde İnternet Bedava Oldu İyi mi!
 

Bu gün okuduğum haberde Finlandiya'da yürürlüğe giren yasaya göre her vatandaşın internet bağlantısına sahip olma hakkı var.

Nasıl mı?

Ben de şaşırdım helede Türkiye vatandaşı olarak. Malumunuz ülkemizde internet kullanmak biraz pahalıya mâl oluyor.

Ve gelelim şu yasaya. Dikkatli Okuyunuz;

Yasa uyarınca telekomünikasyon şirketleri her vatandaşa en az 1 Mbps hızında internet bağlantısı sunmakla yükümlü olacak. Ayrıca vatandaşların bu haktan mahrum bırakılmasının önüne geçmek için hiçbir mahkemenin internet bağlantısı kesme yönünde bir karar veremeyeceği de yasaya eklendi.

Kısaca özetlersek Finlandiya'daki bir telekominikasyon şirketi artık hanelere en az 1 Mbps hızında internet hizmeti sunmak zorunda. Ve vatandaşın internet bağlantısının kesilmemesi içinde bir mahkemenin bile bubağlantıyı kesmek için karar veremeyeceği yasa gereği kabul edilmiş.

Düşünsenize! Yani bu yasa Finlandiya'da internet bağlantısını tam anlamıyla insanın en tabi ve elinden alınamaz hakları gibi kılmış.

Biz de Tartışalım

Bana göre ülkemizde böyle birşeyin olması imkansız değil ama çok zaman alır. Neden diye sorarsanız;
Ülkemizde dünyanın sayılı olan pahalı interneti kullanıyoruz ve bu bağlantı kaliteden yoksunken bir de sabit hatlara mecburken. Gerçi zorunlu sabit hatlar konusunda iyi bi adım atıldı ve Tüketici Derneği davayı kazandı ve haklı görüldü.

Ve çok değil kısa zamanda bu zorunlu sabit hat işkencesindende kurtulacağız.

Peki ya siz ne düşünüyorsunuz.

Tahmin edebiliyorum Finlandiya öyle bi adım attı ki. Sosyalleşme amacı güden ülkelerin hepsini solladı bence!

 
Toplam blog
: 14
: 952
Kayıt tarihi
: 29.06.10
 
 

Merhabalar ben Onur, 1990 Gaziantep doğumluyum. Her çocuk gibi bilgisayarla oyunlar ve internet k..