Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '10

 
Kategori
Güncel
 

Eline dövizini al, 1 Mayıs'a gel!

Eline dövizini al, 1 Mayıs'a gel!
 

Trabzon’da son 15 yıldır Türk-İş ve KESK’in öncülüğünde yapılan ve artık gelenek oluşturan 1 Mayıs Yürüyüş ve Mitingi diğer sendikaların, demokratik kitle örgütlerinin, derneklerin ve siyasi partilerin katılımıyla bu cumartesi günü yine Tedaş önünde yine 13.00’de başlayacak.

Ardından Kahramanmaraş Caddesi’ne çıkıp belediyeye doğru devam edecek olan renkli kortejin yürüyüşü burada mitinge dönüşecek; konuşmalar, şiirler, konserler ve horonla son bulacak.

Yol-İş 1 Nolu Şube’de bir araya gelen sendika, parti ve dernek temsilcileri, bu yılki 1 Mayıs’ın daha katılımcı, daha şenlikli olması yönünde karar birliği oluşturdular.

Dilerim öyle de olur.

Çünkü Trabzon’daki Kamu Sen, Hak-İş ve Memur Sen konfederasyonları hemen her yıl bu dayanışma gününe katkı sağlayacaklarını söyleseler de, üyelerini yürüyüş ve mitinge taşıma konusunda fazla bir performans sergileyemediler.

Anlaşılan bu kuruluşlar, devletin ve sağcı politikacıların onlarca yıl 1 Mayıs’ı “kızıl bayram” olarak niteleyip, bu mücadele gününü gözden düşürmek için attıkları çamurların izini hala muhafazakâr belleklerden silemediler.

Ya da onlar da bu yıpratıcı propagandanın etkindedirler, bilemiyorum.

Yaşanacak bir dünya, iş, aş, eşitlik, barış, sosyal adalet, sosyal güvenlik talebi bulunan bütün insanları, elinde talebini dile getiren döviziyle birlikte 1 Mayıs kutlamalarına çağırıyorum.

Emekçilerin, yoksulların, işçilerin, memurların, işsizlerin 1 Mayıs Uluslararası Emek Dayanışma Günü’nü şimdiden kutluyorum.

* * *

23 NİSAN VE İMKB İLKÖĞRETİM OKULU

Her ulusal bayramımız gibi 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı da her geçen yıl içeriğinden ve ruhundan koparılıp, “resmi” geçiştirmenin kurbanı oluyor.

Ancak kimi duyarlı yöneticilerin çabalarıyla, bayramların ruhuna uygun kutlanmaları da mümkün olabiliyor.

Trabzon İl Özel İdaresi’nde inşaat mühendisi olarak çalışan Sayın Esengül Yavuz, gönderdiği bir e-posta ile bu yılki 23 Nisan’da İMKB İlköğretim Okulu’nda tanık olduklarını bizlerle paylaşmak istemiş:

“ Evim 2 Nolu Beşirli Mahallesi’nde İMKB İlköğretim Okulu’nun yanındadır.

Sabah erkenden okuldan yükselen şiir, şarkı, pop ve rap şarkıları, horon ve kolbastı havaları dikkatimi çekti.

Camdan bakınca, okulun bulunduğu kavşağın dört kolundan da coşkulu, heyecanlı, yüzlerinde kocaman gülümsemeyle okula doğru koşan çocuk gruplarını gördüm.

İlköğretim öğrencisi olan oğlum da yanıma gelip, arkadaşlarıyla sözleştiğini ve İMKB'deki kutlamalara gideceğini söyledi ve kahvaltıdan sonra heyecanla gitti.

O şarkı, türkü, oyun havaları ve öğrenci akını devam edince, ben de okula gitmeye karar verdim.

Çocuklar kelimenin tam anlamıyla ‘Çocuk Bayramı’nı kutluyorlardı.

Kâh sandalye kapmaca yarışı, kâh çuvala girme yarışı, kâh disko, kâh şiir, kâh koro, kâh halay, kâh horon ve kolbastı eşliğinde eğleniyordu ki, ne eğlenmek...

Yüzlerindeki mutluluğu gördüm.

Çocuklar sonunda birer katılım belgesi ile onurlandırıldı ki değmeyin keyiflerine..

Ben çocukların yüzündeki ‘gerçek mutluluğu’ gördüm ve onlar kadar sevindim.

Bu bitmek bilmeyen, sonu gelmeyen okul-dershane- sınav takvimi içinde koşuşturan küçücük çocuklarımıza bir günlük de olsa çocuk olduklarını hatırlatarak, onları bu kadar mutlu eden ve gerçek 23 Nisan'ı yaşatan tüm İMKB İlköğretim Okulu ekibine bir anne olarak teşekkür ediyorum...”

Biz de duyarlılığından dolayı Esengül Yavuz hanımefendiyi ve bayrama ruhunu geri veren İMKB İlköğretim Okulu yönetimini kutluyoruz.

 
Toplam blog
: 152
: 700
Kayıt tarihi
: 17.07.08
 
 

Trabzonluyum ve bu kentte yaşıyorum. Kamuda inşaat mühendisi olarak çalışıyorum. Resmi görevimin..