Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '10

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

ELKA grevi! (İbretlik!)

ELKA grevi! (İbretlik!)
 

hey gidi ELKA!


1975 Yılında ELKA Fabrikasında büyük bir grev oldu.

ELKA Fabrikası sunta, kontrplak, kapı ve mobilya imalatı yapan büyük bir fabrikaydı. Fakat son yıllarda teknolojisini geliştirememesi, satışlarının düşmesi, eleman şişkinliği gibi sıkıntıları vardı.

Babam Kereste fabrikasında şefti.

Akşam eve geldiğinde raporlarını bana yazdırırdı. Bir tek mobilya ve Kereste fabrikası kâr ediyordu. Her hafta genel müdür, kısım müdürlerini ve şefleri çağırır neler yapılabileceği üzerinde kafa yorarlardı. Babam fikirlerini bana yazdırdığı için bilirdim.

Babamdan da atılacak işçilerin listesini istemişlerdi. Kâr eden bir fabrikadan işçi çıkarmanın anlamsız olduğunu rapor etmiş babam. Gerekirse ben ayrılırım demişti.

Bu konuyla ilgili dedikoduların dolaştığı bu sırada bazı işçiler gizliden gizliye Pendik’te Okmen sinemasının üzerinde bürosu bulunan ASİS sendikasına üye oldular. ASİS sendikası DİSK’e bağlıydı görünürde! Başkanı da Cenan Bıçakçı’ydı.

Amcam da üye olmuş! Ama babam buna karşı çıktı ve amcam ayrıldı ASİS’ten.

Birden grev patladı.

Ağaç-İş’e bağlı işçiler fabrikaya giremez oldular.

Beş ay kadar grev devam etti. (Cenan Bıçakçı hatıralarında 8 ay diyor ama bu yanlış!)

DİSK kendi bünyesindeki ASİS sendikasına yardım etmedi. İşçiler bu süre zarfında hiçbir yardım alamadılar.

Türk-İş’e bağlı Ağaç-İş sendikasının işçilerine bazen harçlık niyetine para veriliyordu. Bizim için sorun yoktu. Babam hem Şirketin merkezinden hem de sendikadan parasını alıyordu.

Grev müddetince fabrikanın birçok şefinin yolu kesildi ve dayak yediler.

Cenan Bıçakçı, babama “ Cebinizde polisle mi gezeceksiniz bakalım!” dediği halde babama bir şey yapmadılar. İçeriden haber geliyordu zaten babama!

“Abi korkma sana bir şey yapılmayacak!” Diye.

Ama ne olur ne olmaz diye tedbirini almıştı!

Ne mi oldu sonra?

Bir gece sabaha karşı geldi asker dağıttı grevi. İşçiler fabrikaya girdiler.

Fabrikanın yarısı işten atıldı.

Tazminatsız hem de!

Başladılar mahallede pazarda terlik çorap satmaya.

Şimdi kim kazandı?

Patron!

Hem işçileri azalttı hem de tazminat vermedi.

Bana inanmazsanız Cenan Bıçakçı’yı okuyun! Kelimeleri arasında bazı şeyler söylüyor!

İşçi nasıl satılırmış görün!

http://www.cenanbicakci.com/yazilar2d.php

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..