Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '14

 
Kategori
Kitap
 

Elli yıl böyle geçti ve Abdülkadir Güler

Elli yıl böyle geçti ve Abdülkadir Güler
 

Elli Yıl Böyle Geçti ve Abdülkadir Güler


Sanat ve Edebiyat Dünyasında ''Elli Yıl Böyle Geçti " adını taşıyan yeni yapıtım, birkaç ay önce yayınlandı. Aydın'dan Kahramanmaraş'a, Gaziantep'ten Adana'ya, Kırşehir'den Sivas'a ve Kayseri'den İzmir, Ankara'dan, İstanbul'dan Samsun'a, ve Ordu'dan taa Edirne' ye kadar bir yazar ve şair aradaşlarıma armağan olarak gönderdim.

Kitabım hakkında birçok yazar arkadaşlarımızdan başarılı tepkiler aldım. Cümlesine teşekkürlerimi sunuyorum. Bana en son olarak Edirne'den zahmet edip değerli meslektaşım şair ve yazar Necdet TEZCAN' NIN  50. Yıl yapıtımla ilgili yazısını aynen sunuyor ve Sayın Necdet TEZCAN'a teşekkürlerimi sunuyorum..

***************

KONUK YAZAR:

“ ELLİ YIL BÖYLE GEÇTİ  “ ve ABDÜLKADİR GÜLER

Necdet TEZCAN

Bu kez rüzgar güneyden esti ve bir yapıt bıraktı posta kutuma. Bu yapıt yarım yüzyılın özetinin can suyu gibi. Yarınlara kalacak ve ürünler toplamı. SÖKE-AYDIN  kökenli, yani Ege rüzgarından almış öz suyunu. Tümüyle Ege mavisi manzaralı.

Ben bir süre önce bilgisayar aracılığı ile bir şiirimi iletmiştim yazarına, meslektaşıma. O da Milliyetin ( Blog’un ) ilgili sayfasında değerlendirmişti, sağ olsun. Daha sonra kitabını göndereceğini söylemişti. Gönderdi de. Ama ne yazık ki, ve nedense; kitap iki kez geri dönmüş( postacıların azizliğine uğramış), Sonunda kargo yoluyla gönderdi. Ancak elime böyle ulaştı. Böyle bir serüven yaşamış oldu yapıt.

Çok iyi bir basım ve fotoğraflarla zenginleşen yapıt üz yüz sayfadan da fazla. Sanat ve edebiyat dünyasında elli yıl, yani yarım asır direnmek dille kolay. Sabır ve özveri isteyen bir çaba. Şunları yazmış ve imzalamış: “ Değerli meslektaşım şair ve yazar Necdet Tezcan’a daha nice sevgi dolu yıllara. 02.09.014” 

Ünal Şöhret Dirlik’in kitapta yer alan yazısında: “ Abdülkadir Güler araştırmacı yazar ve şair  1946 Kızıltepe’de doğdu. Diyarbakır Erkek İlk Öğretmen Okulunu 1964’te, Diyarbakır Eğitim Enstitüsünü Türkçe Bölümü’nden 1976‘ da mezun oldu. Birçok il ve ilçelerde Türkçe öğretmenliği ve idarecilik yaptı. En Ordu ili Çamaş ilçesinde Milli Eğitim Müdürü iken emekli oldu (1995)”.

Kitapta A.Güler’le ilgili ayrıntısına kadar ne ararsan var. Onlara da göz atmakta yarar var sanıyorum.

1.Bölüm: A.Kadir Güler’in hayatı ve Eserleri ve bir dörtlük¨

KİNDEN IRAK

İnsanlarla barışık zeytin dalı gibi ol,

Hanende eli açık yiğit malı gibi ol,

Namert eli değmemiş, kinden, garezden uzak,

Harama bulaşmamış Anzer balı gibi ol.

Abdülkadir GÜLER

*****

Kendisi çin yazanlar da bu bölümde yer almış, hayli kabarık. Bazı yazıların başlıkları bile ilginç ve çarpıcı… İşte bir kaçı: “ Sanata doğru bir köprü kurarken, Bir Demet Sümbül, Gönlümdeki Abdülkadir Güler, Söke’ye Sevgilerle, Üç çağdaş Derviş, Bir alperendir Abdülkadir Güler, Yaz Güneşi, Edebiyata Koşan Adam, 50. Sanat Yılında Abdülkadir Güler, Atı Küheylan, Şiiri Bozkır Bir Şair… Kendisi için yazılan şiirlerden bir örnek:

Öğretmenim

Atatürk yolunda bayrak taşıdın

Cumhuriyetin içinde yaşadın

Her zorluğa göğüs gerip başardın

Yarınlara hep umutlar serensin.


Birdalcan TÜFEKÇİ

50. Yıl kitabında bölümler yedi tane. Yani özet olarak şunu söylemek olası:

Sayın GÜLER’i tanımak isteyen, seven ve tanıyanlar bu yapıtı mutlaka okumalı diyorum.

P.K. 40- Söke –AYDIN.

Edirne’den sevgilerle…

03.12.2014.

NOT: Değerli meslektaşım  şair ve eğitimciyazar  Sayın  Necdet    TEZCAN'a bu duyarlığına  ve yorum gönderenlere  sonsuz teşekkürler. Darısı dostlar başına olsun...A.Güler.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..