Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Elma 10 kuruş

Elma 10 kuruş
 

www.aliozdemir.net


Türkiye'de bazı konular vardır ki çoğunluğun ilgi alanına girmez...

15-20 yaşımdan beri (30 yıldır) gazetelere, dergilere, web sitelerine "bildiğimi düşündüğüm" mevzularla ilgili makale yollarım. Spor, magazin, para-pul ile ilgili olarak yazdıklarımın okunma oranı ve geri dönüşleri çok fazladır.

Son 10 yıldır bir çok yazım sanal medya (web siteleri) üzerinde yayınlanıyor. Bu ortamda çıkan yazıların kaç kez okunduğunu (tıklandığını) anlamak çok kolay.

Elma ile ilgili olarak ileteceğim konu da toplumun geniş kitlelerinin hiç umurunda olmayacaktır.

Bolu'nun Seben, Kıbrıscık, Dörtdivan gibi ilçelerinin iklimi sert, yağışlı ve karlıdır. Hayat şartlarının zor olduğu topraklar işte bu nedenle Türkiye'nin hatta belki dünyanın en güzel elmasını verir.

Küreselleşen (ulaşımın kolaylaşması nedeniyle küçük bir köye dönen) dünyada Arjantin, Şili elmasını bile marketlerde bulabiliyoruz. 5 yıl kaldığım Kuzey Kıbrıs'ta 3-7 TL ödeyerek hep Güney Amerika elması yemek zorunda kaldım.

Geçen hafta uğradığım Kıbrıscık, Seben yöresinde tattığım elmalara doyamadım. Hiç bir kimyasal katkı içermeyen, orman suyuyla sulanmış elmaların nefaseti unutulmaz düzeydeydi.

Böylesine güzel elmaların 10 Kuruştan alıcı bulamadığını, tüccarların köylülere köle muamelesi yaptığını öğrenince ne diyeceğimi, kime tepki göstereceğimi bilemedim.

Tarlasında 10 Kuruşa alıcı bekleyen elmalar Bolu'nun marketlerinde 1-3 TL'den halka sunuluyor (!) 

Böyle bir düzen olabilir mi? 10 Kuruşa güzelim elmalarını satamayan köylü tarım ile uğraşır mı? Gerisini yazmıyorum / yazamıyorum.

Ali Özdemir
Facebook : www.facebook.com/ERDEMYAYINEVI

 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..