Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
3375
 

Elma deyip geçmeyin

Elma deyip geçmeyin
 

Uzmanlara göre, çocuklar günde 1 tane tatlı elma yemelidirler.


Elma Deyip Geçmeyin: İşte Elmanın Faydaları

Değerli Üyeler,
Elma kış aylarının mucizevi bir meyvesi ve özellikleri gereğince bir çok hastalığa ve sağlık sorununa çözüm olacak bir şifa deposu olarak karşımıza çıkıyor.

Beslenme saatinde hergün düzenli olarak bir meyve veya sebzeyi öğrencilerimle araştırıyor ve faydalarını paylaşıyoruz. Bugün öğrencilerimle ve aileleriyle paylaştığım bu araştırma notlarını sizlerle de paylaşmak isterim.

FAYDALARI
• Böbreklerin temizlenmesine yarar,
• Baş ağrısına iyi gelir,
• Kolesterolü düşürür,
• Yüksek tansiyonu düşürür,
• Kan şekerini kontrol altında tutar,
• Romatizma ve gut hastalığına iyi gelir,
• Uykusuzluğa iyi gelir,
• Bağırsaklardaki parazitlerin dökülmesini sağlar,
• Elma + kereviz/maydanoz yorgunluğa iyi gelir,
• Elma+kızılcık suyu veya elma+ananas+üzüm suyu gribe iyi gelir,
• Elma+armut suyu kabızlığa iyi gelir.
• Küçüklere özellikle tatlı elma yemesi doktorlar tarafından önerilir (Prof. Dr. Ahmet Maranki, Şifalı Bitkiler Kitabı, Sayfa 276)
• Hormonlu iri elmalar yenmemelidir.
• Galler’de 2500 kişi üzerinde 5 yıl süreyle yapılan bir araştırmanın sonucu, daha önce yapılan bazı araştırmalara uyumlu olarak haftalık tüketilen elma sayısının nefes fonksiyonuna pozitif etkileri olduğunu göstermiştir. Yenen ortalama elma miktarı arttıkça sigara kullananlar da bile nefes alma kapasitesinde artış saptanmıştır. Bu etki elmadaki antioksidanlardan kaynaklanmaktadır.
• Spor öncesinde tüketildiğinde; enerji verir.
• Spor sırasında tüketildiğinde; organizmaya çeşitli mineral ve vitaminler yükler.
• Spor sonrasında tüketildiğinde; %85 oranındaki su içeriğiyle organizmanın ihtiyacı olan suyu tamamlayarak toksinlerin vücuttan atılmasını kolaylaştırır.
• Elmanın sağladığı vitaminlerin en önemlisi C vitaminidir: en fazla kabuğunda ve kabuğun hemen altında yoğun olarak bulunur. Bu nedenle iyi yıkanmış elmanın kabuğuyla tüketilmesi en doğrusudur.
• Elmanın içerdiği diğer vitaminler ise B1, B2, PP, B5, B9, Provitamin A (karoten) ve E vitaminidir.
• Elmanın diğer içerikleri fosfor, kalsiyum, magnezyum, demir, çinko, selenyum, manganez de hücre metabolizmasında çok önemli rol oynar.
• 180 g’da 5 g gibi yüksek bir lif zenginliğiyle sindirim sisteminde büyük rol oynar.
Elmada bulunan Suda çözünen lifler ve Suda çözünmeyen lifler kombinasyonu bağırsak hareketlerini tetikler ve hızlandırır. Kabızlığa karşı elmayı kabuğuyla yemek önerilir çünkü lif kabuğunda daha yoğundur.
• Yapılan pek çok araştırmanın ortak sonuçlarına göre:
- günlük olarak tüketilecek 3 adet elmanın 2 ayda yaklaşık %10 oranında kolesterolün düşmesine yardımcı olduğu,
- kötü kolesterol (LDL) oranını düşürdüğü
- iyi kolesterol (HDL) oranını da 4 misli yükselttiği
saptanmıştır.

Bu nasıl olabiliyor? Nedeni, elmanın lif olarak zengin bir besin olması ve bu özelliğinin de kolesterol ve yağın birikmesine engel olmasıdır.
• Çağın belalı hastalığı kanserden, kolesterole kadar birçok hastalığın gerek riskini azaltmada gerekse önlemede önemli rol üstleniyor.
• Öğle yemeğinden önce yendiğinde ya da kabuğuyla pişirildiğinde bağırsakları çalıştırır ve yumuşatır, kabızlığı önler.
• İçindeki petkin maddesi zararlı kolesterolü (LDL)'yi düşürürken, faydalı kolesterol (HDL) oranını yükseltir.
• Dalağın kan yapmasını sağlar. Çalışırken devamlı olarak oturanlar ve fazla kilolular için çok faydalıdır.
• Bünyesindeki C vitamini sayesinde bağışıklık sistemi güçlenir.
• Nefesi rahatlatır. Yapılan bazı araştırmalar, elma yiyenlerin daha kolay nefes aldığını göstermektedir.Gastritten kaynaklanan yanmaları hafifletir.
• Elma kürü, gut, böbrek, mesane hastalıkları ve hemoroit tedavisinde de işe yarar.
• Sabah aç karna yendiğinde kanı temizler ve toksinleri atmayı sağlar.
• Isırarak yenirse, dişleri temizler ve diş etlerini güçlendirir.
• Uykudan önce yenirse rahatlatır ve kolay uyumayı sağlar.
• Yeşil, hafif ekşi olanları mide bulantılarını önler.
• Düşük kalorili (50 kalori) olduğu için şişmanlığı önler, kan şekeri düzeyini ve yüksek tansiyonu olumlu bir şekilde etkiler.Ortasına biraz marmelat ekleyip fırında pişirildiğinde, rejim yapanların tatlı yeme isteğini giderir.
• Günde bir elma yemek,sizi tüm hastalıklardan korur.İki elma yerseniz kalp ve damar hastalıklarından korunmuş olursunuz.Kolesterolü normale indirir ve kabızlığı giderir,sindirimi kolaylaştırır.Güzel kokusu rahatlatır ve tansiyonu düşürür,sinirleri yatıştırır.Artrit,tomatizmalar ve gut hastalıklarında çok yararlıdır.Kalbi koruyan flavonoidlerden bol miktarda içerir. Portakal suyundaki C vitamininin üçte biri elmada da bulunur. Enerjinin yavaş bir şekilde açığa çıkmasını sağlayan fraktoz şekerinden bolca içerir. Ancak bebeklerin ya da emekleyen çocukların midesini rahatsız edebilir.

( Herbalist Atabay Güveloğlu’nun internet sitesinden alınmıştır.)

ÇOCUKLAR İÇİN ELMA ŞİİRLERİ :
Amasya elmasıyım,
Meyvelerin hasıyım.
Beni yersen kan olur,
Yanakların al oluuur…


Benim adım kırmızı,
Severim ben yazı.
Elma, kiraz kırmızı,
Sevilir tatlısı.
Benim adım sarı,
Severim sonbaharı.
Ayva, armut sarıdır
Reçeli çok tatlıdır.



Sevgilerimle

Aylin Atasagun

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Paylaşımın için teşekkürler sevgili Aylin faydalı bilgiler için...sağlıcakla...

Tunay 
 18.12.2008 20:22
Cevap :
Afiyet olsun, Sevgiler  19.12.2008 8:34
 

Tam bir elma fanatiği olarak nasıl sevindiiim bilemezsiniz...Günde bir kilo...Senede 365 kilo ...10 senede 3 ton 650 kilo...Bana elma mı dayanır:) Elma yiyerek yazıyorum şimdi :)) Selâm ve saygıyla...

Mesut Selek 
 18.12.2008 20:16
Cevap :
Elma fanatiği olmanız harika gerçekten:) Sağlıkla ve afiyetle, Sevgiler  19.12.2008 8:35
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 53
Toplam yorum
: 102
Toplam mesaj
: 30
Ort. okunma sayısı
: 4466
Kayıt tarihi
: 07.07.07
 
 

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümünden mezun oldu. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster