Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Elma Kurusu Nasıl Yapılır?

Elma Kurusu Nasıl Yapılır?
 

Merhabalar,
Hazır havalar sıcak ve güneşliyken evimizde elma kurutmaya ne dersiniz.?
Zengin lif deposu olan elma yaz kış her mevsim bulunan bir meyve.
Her şekli lezzetlidir ama kurusunun tadına doyum olmaz.
Özellikle de çocuklar atıştırmalık istediklerinde onlara verilebilecek en sağlıklı alternatif  bu olmalı bence.
 
MALZEME:
 
2 kg. elma
 
YAPILIŞI;
 
Her çeşit elmadan yapmak mümkün.( Ben Gala elma kullandım.)Elmalar iyice yıkanır.
 Kabuklarını soymadan yaptığım için elmaları bütün bütün 5-10 dakika sirkeli suda tuttum. 
Sonra bir kez daha sudan geçirip, 4 e bölüp çekirdekli kısımlarını çıkattım ve dilim dilim kabuklarını soymadan incecik doğradım.
Ya da halka halka doğrayabilirsiniz. Tabi önce çekirdek çıratma aparatıyla çekirdekli bölümü aldıktan sonra. 
Daha sonra güneşli havada balkon masasına temiz bir örtü serip hepsini birbirlerine değmeyecek şekilde dizdim.
Ertesi gün renkleri karamaya başladı, diğer yüzlerini çevirdim. 
3.günün sonunda daha sonra nemli kalmasın diye 100 derece ısıtılmış fırında, fırın kağıdına dizip 1 saat daha tuttum.
Ara sıra bir tahta kaşık yardımıyla her tarafı eşit şekilde kurusun diye karıştırdım.
Çıkardığımda kıtır kıtır olmuşlardı.
Soğuduktan sonra 2 ufak kavonoza doldurdum. Serin yerde saklanması gerektiğinden  buzdolabına koydum.
 O kadar lezzetli oldu ki anlatamam. O yüzden yazdım:))
Afiyet olsun.
 İnstagram takip için:  http://www.instagram.com/gurmedengecme