Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Elmalı pasta ve İstiklal Marşı

Elmalı pasta ve İstiklal Marşı
 

Haftasonunda, hastalıkla mücadelemin sonucu kendimi mutfakta bulduğumu daha önce anlatmıştım. Yüksek ateşin bendeki gibi böyle tuhaf sonuçlar yarattığı sık görülüyordur diye umuyorum. Sevgili yeğenim Furkan bu mutfak merakımdan faydalanarak bana Pazar günü için Elmalı Pasta siparişi verdi. Ama durumun vahim tarafı şudur ki ben pişmiş elmadan nefret ettiğim için hayatımda hiç elmalı pasta yapmamıştım. Ama sevgili oğlum canhıraş bir şekilde OKS’ ye hazırlanmak için geç saatlere kadar ders çalışırken onun isteklerini yerine getirmemek olmazdı.Ve bu şekilde bizim elmalı pasta merasimi başladı. Allah’ tan ki sonuç başarılı oldu da ben Furkan ve Cemal’ in birkaç yıl dillerine düşme riskinden kurtuldum.Gerçi tüm Pazar gününü Furkan’ın pazartesi gün kü müzik sözlüsüne çalışmak için İstiklal Marşı’ nın notalarını ezberlemeye çalışarak geçirdik ama..Bu da bir nevi teşekkür sayılabilir. İnanın her şey OKS’ ye hazırlanmaktan kolaydır…

Evet gelelim tarifimize.Hamur için : 1 çay bardağı yoğurt, 1 çay bardağı pudra şekeri, 1 paket margarin (250 gr, eritilmiş),1 çay bardağından bir parmak az sıvıyağ, 1 paket kabartma tozu ve un gerekiyor. İlk olarak un hariç tüm malzemeleri kaba koyuyor ve karıştırıyorsunuz ve aldığı kadar un koyuyorsunuz.Burada hemen bir es vermek istiyorum ki bu aldığı kadar un kavramına ben fena halde takılmış haldeyim.Burdan kasıt malzemeyi kurabiye hamurunun kıvamına getirecek kadar un..Bu da yaklaşık 2.5 Sb civarında undu .Kulak memesi kıvamına (J yani çok sert değil ama çok cıvıkta olmayan artık elinize yapışmayan bir hamur olacak) yoğuruyorsunuz. Bu kurabiye hamurunun çok fazla yoğurulması gerekiyormuş diyorlar .Hamuru hazırladıktan sonra bir kenara koyup içini hazırlamaya başlıyorsunuz. Bir tavaya 3 elmayı rendeleyip, 1 yemek kaşığı pudra şekeri ile biraz pişiriyorsunuz, pişince yarım su bardağından biraz az dövülmüş ceviz ve keyfinize göre tarcın ekliyorsunuz.

Şimdi bundan sonrası için farklı öneriler mevcut .Önce size klasik elmalı pastanın yapılış metoduna göre yazayım.Sonra da ben ne yaptım onu yazayım. “Hamuru üç bezeye ayırıp her bir bezeyi orta boy pizza hamuru genişliğinde açıyorsunuz. (hamur ne çok ince ne de çok kalın olsun) herbirini 8 eşit üçgene bölüp geniş taraflarına 1 tatlı kaşığı kadar elmalı içten koyuyorsunuz. üçgenleri sarıp kıvrılan kenarları üste gelecek şekilde tepsiye diziyor ve üstlerine birşey sürmeden 170C'de hafif pembeleşene kadar pişiriyorsunuz.” (bu tarif portakalağacı blog’undan alınmıştır.) Gelelim ben ne yaptım.Ben bu kurabiyeden 3 farklı çeşit kurabiye yaptım.Bizimkiler en çok hamurun elimde yuvarlak bir şekilde açarak ortasına elmalı içi koyduğum ve klasik peynirli poğaça gibi tamamen kapatıp ters çevirdiğim kurabiyeleri sevdiler.Diğer kurabiyelerin bir kısmında hamuru yine elimde büyükce bir diktörtgen gibi açıp ortasına uzun bir şekilde içi koyup zarf gibi iki yanından kapattım.Son çeşit ise benim gibi elmayı çiğ olarak sevenler için sadece hamuru kullandığım sade kurabiyelerdi ki pek bir gevrek olmuştu kendileri.Resimde onları görüyorsunuz.Bunlar içinde hamurdan büyükce bir parça koparıp onu uzun ve kalın bir sopa şekline getirdim .Ve bir kesme tahtasında paralelkenar oluşturacak şekilde (vallahi başka bir tarif yöntemi bulamadım.yardımlarınız kabul edilebilir.) küçük küçük kestim.

Pişirme yöntemi tüm kurabiyeler için aynıydı.Bu malzemeden bize iki tepsi kurabiye çıktı.Tepsilerin altına aliminyum folya serip kurabiyeleri hiç tepsiyi yağlamadan tepsilere dizdim ve 170 derece (Daha önceden ısıtılmış fırında.Çok erken yakmayın 10 dk önce yetiyor.Yoksa içleri pişmiyor kurabiyelerin) üstleri pembeleşene kadar pişirdim.Aman unutmayın üzerine pudra şekeri kurabiyeler soğuduktan sonra ekiliyor J

Evet ilk elmalı pasta denememde bu şekilde sonuçlandı.Sevgili Furkancığıma mutfak hayatıma katkılarından dolayı teşekkür etmek istiyorum burada.Fotoğrafları çekerken çok eğlenip birbirinden komik fotoğraflarda çektim ama tabiî ki bir takım güvenlik endişelerimden ötürü(hani bizimkilerin bu resimlerin yayınlanmasından sonra benimle ilgili hain planları olabilir.) bu fotoğrafları yayınlayamıyorum.Bir gün basın özgürlüğünden bende faydalanabilmeyi umuyorum.Hepinize afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 40
: 3900
Kayıt tarihi
: 19.10.06
 
 

1974 yılında babasının memuriyeti nedeni ile Çorlu'da doğdu. Bu gezginliğinin ana nedeni olarak görü..