Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Elmalı rulolar

Elmalı rulolar
 

Bu da benden insanlığa bir hediye! Şaka şaka...Bu tarifi geçen bir siteden aldım ve denedim çok güzel oldu. Çok değişik ve kolay bir yapımı var....
Poğaça börekten sıkılmış olanlar (ben) bunu denesinler harika bir tat bırakıyor damakta... Ben yaparken annem bu kadar yemek varken yapılır mı diyordu ama tepsiden gizlice yediğini gördüm... Ah bu annem:)

Sizlerle ilk hamur işi tarifimi paylaşmaktan büyük bir sevinç duyuyorum. Parmaklarınızı yiyeceksiniz!!!

ELMALI RULOLAR

MALZEMELER: *1 su bardağı süt * 3 çorba kaşığı margarin * 1 pk kabartma tozu

*1 su bardağı zeytinyağı * 2 adet yumurta * Alabildiğince un


İÇ İÇİN: *3 adet elma * 1, 5 su bardağı toz şeker

* 1 çorba kaşığı tarçın *Arzu edilirse 1 çay bardağı ceviz içi



HAZIRLANIŞI
Bir tavada rendelenmiş elmaları, toz şekeri ve tarçını kavurun.Kavrulmasına yakın cevizi ekleyin.
Bir kapta unu , yumurtayı, zeytinyağını, margarini ve kabartma tozunu karıştırın.Bu karışıma azar azar sütü ve unu ilave edin.Hamuru yoğurup kıvamına gelmesini sağlayın.
Yoğurduğunuz hamuru 3-4 parçaya bölün.Her bir parçayı merdane yardımı ile ince bir şekilde açın.Açmış olduğunuz hamurları üçgen şeklinde kesin.
Üçgenlerin geniş kenarlarına yapmış olduğumuz elmalı içten bir kaşık koyup sigara böreği sarar gibi sarın.
Elmalı ruloları 160 derecede ısıtılmış fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişirin.Arzuya göre elmalı ruloları fırından çıktıktan sonra üzerlerine pudra şekeri serpip servis yapabilirsiniz...
AFİYET OLSUN:)))

 
Toplam blog
: 32
: 1185
Kayıt tarihi
: 01.09.07
 
 

Klima sektöründe çalışıyorum. Hafta sonları kursa gidiyorum. Patronlarımla başım dertte. Müşteriler..