Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Emanettiler

Emanettiler
 

Sökmez artık savunma mekanizması falan. Hep Freud yanılttı beni. İsyan hattının ucundayım, diz çöktüm sayılır. Kurtarmaz öyle baharın gelişi, rengarenk çiçekleri, deniz ve mehtab. Ne gün doğumu, ne de gün batımı. Hepsi bir artık. Yerle bir yelkovan, yerle bir akrep. Kar etmez artık olumlu düşünmek, denizlere çıkan sokaklar, pozitif beyin gücü. Kar etmez artık dilekler tutmak, hayaller kurmak, dalmak düşler alemine ve boğulmak, alemin ayında, yıldızında...
Yok mu çaresi bunun? Var mı çaresi?

Emanet kanatlarla uçulmaz bilirdim. Ama uçtum, denedim, düştüm ve koptu kanatlarım. Önce biri, sonra diğeri. Yok artık bir bağları, yok artık küçücük de olsa bir lif parçaları omurilik dediğim "yaşam kaynağımda. Düşürdüm kanatlarımı. Ama ben hıyanet etmedim, onlar düşmek istediler. Çünkü emanettiler. Bilirdim emanet kanatlarla uçulmaz. Ismarlama sevinçler hayat kurtarmaz. Kurtarmadı da nitekim. Bizzat öğretildim. Azla yetinmeyi öğrenmeli insan. Direnirsen öğreten biri, öğreten birşey çıkıyor zaten karşına. Hem de uygulamalı olarak. Hayat sersede önüne yüzbinlerce şık ve bu seçenekleri her doğru hamlende arttırsa da, ödül mayetinde, öğrendim " Hepsi " yazan en son şıkkı karalamamayı. Öğrendim cömertlik denilen kavramın sanıldığı kadar geniş olmadığını. Öğretildim azla yetinmeyi ve açılan elin ne kadar açılırsa açılsın elbet kapanacağını. Hepi topu bir, bilemedin iki avuçtan varolduğunu.

Yok mu çaresi bunun? Var mı çaresi?

Nedendir bilmem, akıllandım mı nedir? Artık kapılmıyorum uzak düşlere, büyük hayallere. Kavruluyorum işte kendi yağımda tuzumla...Sökmüyor bazen savunma mekanizmaları falan, suçluyorum Freud' u bir zaman. Ama geçici. Geçiyor biliyorum. Denedim. Kanatlarım mı? Evet düştüler Ama zaten emanettiler. Siz hiç bir ömür boyu yaşamayı başaran kelebek gördünüz mü? Duyamadım?
 
Toplam blog
: 27
: 428
Kayıt tarihi
: 26.08.07
 
 

Ben Serpil Yüksel. Çanakkale'de dünyaya geldim. İlkokulda yazar olmamı isteyen harika bir öğretmenim..