Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '17

 
Kategori
İzmir
Okunma Sayısı
559
 

Emekli Kasabası İzmir

Emekli Kasabası İzmir
 

1981 ve önceki yıllarda Meslek Lisesi mezunları ancak öğrenim gördüğü alanla ilgili yükseköğretim kurumlarına giriyorlardı. Ben de ailemin kararı ile ortaokuldan sonra Erkek Sanat Okulunda (Endüstri Meslek Lisesi) lise eğitimimi tamamlamış Üniversite sınavlarında iyi bir derece almış İ.D.M.M. A. (Yıldız Teknik Üniversitesi) Elektrik Mühendisliği bölümüne kaydolarak İstanbul’a yerleşmiştim.  Bu bölüm herkesin hayali olabilirdi ama ben İktisat okumak istiyordum. 1981 yılında Ege Üniversitesi İktisat Fakültesi’nin Meslek Lisesi mezunlarını da aldığını görünce Mühendislik eğitimini bırakıp kaydımı buraya yaptırdım.

İstanbul’dan İzmir’e geldiğimde karşımda harika bir şehir duruyordu. Kordonboyu, Güzelyalı, Karşıyaka filmlerde gördüğüm Avrupa şehirlerinden daha güzeldi!  Ne iyi edipte bu şehre gelmiştim.

1981 den bu yana İzmir’de yerel yönetimler tarafından ne mi yapıldı? Bana göre Hiçbir şey…  En iyimsi mi O günden bu güne yapılanları anlatayım siz karar verin ne yapılıp yapılmadığına!  Mustafa Kemal Sahil Bulvarı, Askeri Darbe yönetimi tarafından Güzelyalı’da deniz doldurularak yapıldı.

Sivil yönetime geçildikten sonra ilk Belediye Başkanı 1984 yılında ANAP’tan seçilen Burhan Özfatura idi.  Bu dönemde Yeşildere’den denize dökülen ve körfezi kokutan sistemin arıtmasıyla çalıştı başarılı olamadı. Pakistan’da gördüğü acayip renklerle boyanmış otobüsleri örnek alarak ESHOT otobüslerini renklendirdi. ESHOT hatlarını kısalttı. Vatandaş bir otobüsle gideceği yere iki üç otobüs değiştirerek gitmek zorunda kaldı? Döneminde yapılan Tek güzel şey ise Ulaştırma Bakanlığı tarafından Şaraphane tarafında yapılan üst geçitlerdi…

1989 yılına gelindiğinde İzmir Sosyal Demokrat Yüksel Çakmur’u Belediye Başkanı yaptı. Çakmur trafik sıkışıklığının nedeni olarak gördüğü şehircinden Minibüsleri kaldırdı. Özfatura’nın kısalttığı Eshot seferlerini uzattı. Narlıdere’den tek otobüsle Çiğli’ye Gaziemir’den Karşıyaka ya gidebiliyordunuz. Ulaştırmacılar bilir hat ne kadar uzun olursa indi bindi çok olur ve otobüslerin ilk kalkış durakları az olacağından daha verimli çalışırlar. Seyyar satıcılar yok edilmiş İzmir hak ettiği Avrupai görünümüne kavuşmuştu. Konak’ta tarla denilen Otobüslerin kalktığı yerin altına bir AVM yapıp üzerini yeşil alan olarak düzenlemek istedi. O da ne İzmir’de kendine sivil Toplum Kuruluşu adını veren topluluklar ve reklamını yapmak isteyen Avukatlar davalar açarak “10 Eylülde Şehit kanı dökülen Konaktaki alana AVM yaptırmayız” diye dava açıyorlardı. O dönemde Özel televizyonda yorumculuk yapan bir gazeteci dava açanlara “10 eylül değil 9 Eylül diyeceksiniz bu bir dedikten sonra bahse konu alanın Kurtuluş savaşından çok sonra dolgu çalışması ile denizden kazanılan alan olduğunu” açıklamak zorunda kalıyordu.

İzmirli 1994 seçimlerinde Sosyal Demokrat Çakmur’un yerine Özfatura’yı yeniden Belediye Başkanı yapıyordu.  Bu dönemde İzmir’de tek otobüs terminali yapılmayacak yeri bulup “İzmir’in Dünyaya Açılan Kapısı” İzotaş’ı 1998 de İzmirlilerin hizmetine açıyordu. Otogar öyle sapa bir yerdeki bugün bile Metro ile ulaşım sağlanamamakta Servis aracı özel oto yada taksi kullanmak zorundasınız. Toplu Taşım bile doğru düzgün yok. İkinci bilinen icraatı ise Alsancak Pasaport arasında gene karayollarınca yapılan dolgu çakışması. Ulaşım için yapılan bu dolgu daha sonra açılan davalar sonucu yeşil alana dönüştürülmüştür.

1999 da Ahmet Priştina Belediye Başkanı oluyordu. Priştina döneminde genel olarak ağırlık park ve bahçe çalışmaları idi. Büyük Kanal projesinde başarı sağlamış kötü kokuyu azaltmıştır.2004 yılında yeniden seçilen başkan 3 ay sonra vefat ederek yerini Bornova Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’na bırakmıştır.

Daha önce Sosyal Demokrat Çakmur’un yerine Özfatura’yı Belediye Başkanı seçen Türkiye’de yapılan. Genel Seçimde kendisini “laikliğin Savunucusu” ilan eden İzmirli Cem Uzan partisine %17 oranında oy vererek İzmirli Ak Partinin %34 oyla iktidara tek başına iktidara gelmesini sağlamıştı.

Aziz Kocaoğlu döneminde İzmir tam bir gerileme dönemine girmiş olup bu döneme ilişkin Büyükşehir Belediyesince yapılan faydalı bir yatırım anımsayamadım. Bazıları gidiş gelişi ayrı yönlerden olan acayip tramvay hattını yada dolgu sahil yoluna yapılmak istenen alt geçidi sayabilir.  Ulaştırma Bakanlığı tarafından Karşıyaka Bornova Çevre yolu Yeşildere Tüneli İzban hat döşemesi hatta hatta Konak yaya üst geçidi yapılmıştır. “İzmirli için savunma kolaydır “Merkezi yönetim İzmir’e yatırım yapmıyor para vermiyor!”  Oysa İller Bankası her ile nüfusu oranında para aktarır. Ayrıca o ilden toplanan vergi gelirlerinin bir kısmı o illerin belediyelerine aktarılır. Büyükşehir Belediyesinin personel kadrosu o kadar şişkindir ki İller bankasından gelen paralar personel giderlerine gider.

Yazımı ne kadar kısaltsam da uzun oldu. Buraya kadar okuduğunuz için teşekkürler. Bu yazıyı neden mi yazdım. Bugün internette  malum sözlükte “İstanbul’dan gelip İzmir’i beğenmeyen d……” diye başlık açılmış. Bende İstanbullu olmasam da her ne kadar o başlığı açanın ailesinden önce İzmir’e yerleşsem de 1981 de modern bir şehir olan İzmir’in;  adını duyurmak isteyen avukatlar ilerici dernek olarak kurularak İzmir’in Modernleşmesini engelleyen sivil toplum kuruluşları ve bunları bahane ederek yatırım yapmayan yerel yönetimler tarafından Emekli kasabasına dönüşmesini hazmedemediğimden gerçekleri dile getirmek istedim.  

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 5
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 490
Kayıt tarihi
: 03.11.17
 
 

  Dokuz Eylül Üniversitesi Maliye Bölümünden mezun oldum. İzmir'de yaşamımı sürdürmeye ça..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster