Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '08

 
Kategori
Dostluk
 

Emekli olmak istemeyenler

Emekli olmak istemeyenler
 

Dil ayrı gönül ayrı konuşursa orda samimiyetsizlik ve kavga var demektir.


Oğlu 65 yaşında emekliliğe mezarda emeklilik gözüyle bakıp slogan atıyor. Babası memuriyetinde 65 yaşı zorluyor. Adamın emekliliği çoktan gelip geçmiş olmasına rağmen bundan sonrasına çalışmak denirse 40 yıldır çalışıyor. Üstelik gururla rakam telaffuz ediyor. Hele bir de unvanı varsa, değmeyin gitsin.

Emekliliği gelmiş ya, işin içerisinde gizli bir dokunulmazlık da yer alıyor. Birisine alınıp kızsa bunalsa lafı yapıştırıyor ’Nasılsa emekliliğim gelip geçmiş bakmam gözünün yaşına’ diyebiliyor.

Hani askerdeyken teskere yaklaştıkça ayrı bir havaya girdiğimiz günleri hatırlıyor musunuz?

Emekli gününün üstünden yıllar gelip geçmesine rağmen ayak diretiyor.

Sendikal görevim icabı il il gezip görüyorum. Çoğu yerde de birçoklarının işi gücü gevşettiklerine şahit oluyorum. Cevaba gelince zaten benim emekliliğim gelip geçmiş diyorlar. Bu şekilde ha bugün yarın aradan 8-10 yıl geçiyor. Geçen bu kadar zamana yazık değil mi?

xxx

Devlette devamlılık esastır. Biri gider öteki gelir. Sanıyorum öylelerinin çoğunda sosyal hayata intibak edememe sorunu yer alıyor. Bu saatten sonra ben ne yapabilirim tedirginliği ortaya çıkıyor. Çoğunun emeklilikten sonra torun sevmekten başka yapacak işleri yok. Sonra müdürüm, şefim vs. denilmeye alışmışlar ya. Hep öyle gitsin istiyorlar.

Asıl sebeplerden birisi de emeklilikte maaşın düşüyor olması. Her neyse işte. Dışarıda üniversite mezunu binlerce enerji dolu çalışma heveslisi işsiz gencimiz feryat edip dursun.

Hatırlıyor musunuz Geçtiğimiz yıllarda emekli olmuş çok sayıda ilkokul öğretmenlerimiz tekrar göreve dönmüşlerdi. Daha sonra göreve dönenlerin bile bin pişman olduklarını gördüm. Artık bu işler bizim yaşımıza göre değilmiş demeye başladılar. Yaş bırakmıyor da gönül istiyor işte burayı kabullenelim bir kere. Yıllarca hizmet verenlere emeklerinden dolayı hem teşekkür ediyor, hem de kutluyorum. Fakat madalyonun öteki yüzünü de görmezden gelmeyelim istiyorum.

xxx

Haydi hep birlikte tekrar bağıralım. 65 yaşında yani mezarda emekliliğe hayır. Tamamda bugün emekliliği gelip geçmiş olanlar niye eşlik etmiyorlar merak ediyorum. Sendikalarda da bunun örnekleri çok. Emeklisi geldiği halde hala orada bekleyen sendikacıların yaşını bir soruverseniz. Ağızları 65 yaşından erken emekliliği savunurken içlerinin kan ağladıklarını hala hissedemediniz mi?

Bir şey daha var. bugün 65 yaşında emekliliğe hayır diyenler o yaşa gelince bile emekli olmak istemiyoruz diyerek bağırıp çağırırlarsa o zaman ne yapacağız. Hele de bu ses sendika başkanı ve yönetim kurulu üyelerinden çıkarsa.

Bugünkü görüntüler bunu teyit etmiyor mu? Sahi sizce burada bir çelişki yok mu? Kurumlarımızda üst kademelere çıktıkça öylelerinden yığınla var.

Kendilerine tatlı gelen makam ve rakamları bırakıp gitmeye kimsenin gönlü razı olmuyor. Kısacası birçoğunun emekli olup yeni nesile yol vermelerinin zamanı gelip de geçiyor bile.

Önce 65 yaşına mezarda emeklilik gözüyle bakıp kendi emeklilik yaşları geldiği halde bunu görmezden gelen sendika yönetimlerinde görev alanların sözlerine uygun tavrı göstermelerini istiyorum.

Doğrusu 65 yaşında emekliliğe bende karşıyım karşı olmasına da, yaşanılanlara bakınca şaşırıp kalıyorum.

Şu çelişkiye bir bakar mısınız?

Oğlu 65 yaşında emekliliğe mezarda emeklilik gözüyle bakıp slogan atıyor. Babası memuriyetinde 65 yaşı zorluyor!?

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..