Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '10

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Emekli Proftan, Mersin'de Eğitime Büyük Destek...

Emekli Proftan, Mersin'de Eğitime Büyük Destek...
 

Emekli Profösör Mustafa Özcan,Herşey Eğitim için dedi.


Eğitime %100 Destek Kampanyası çereçevesinde, Prof.Dr.Mustafa Özcan’ın kendi adına, Mersin'in Silifke İlçesi Taşucu Beldesinde yaptıracağı 12 Derslikli ilköğretim okulunun protokolü 02 Ağustos Pazartesi günü saat: 10.30’da valilik toplantı salonunda imzalandı. İmza törenine Vali Hasan Basri Güzeloğlu’nun yanısıra Vali Yardımcısı Kaya Çıtak, İl Milli Eğitim Müdür Vekili Mustafa Çelik, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Kamil Çelebiyılmaz ve Silifke İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Cemalettin Turan da katıldı.

Eğitime %100 Destek Kampanyası çerçevesinde bir eğitim kurumunu daha ilimize ve silifke ilçemize kazandırmamızın mutluluğunu yaşadıklarını belirten Vali Güzeloğlu, ”<ı>Bu açıdan hem ilimiz adına hem de ilçemiz adına bu yatırımımızın hayırlı olmasını diliyorum”dedi. Okulu yaptıracak olan Prof.Dr.Mustafa Özcan’ın Türk bilim hayatına kimya alanında çok büyük katkılar sağlayan, yurt dışında bu alanda uzun yıllar akademik çalışmalar yapan, ülkemize büyük hizmetleri dokunan değerli bir bilim adamı olduğunu söyledi. Prof.Dr.Özcan’ın aslen Yozgatlı olmasına ve değişik üniversitelerde görev yapmasına rağmen Silifke İlçesinin Taşucu Beldesindeki evinde yılın önemli bir bölümünü geçirdiğini ifade eden Vali Güzeloğlu, ”<ı>İl Milli Eğitim Müdürlüğünün çalışmalarıyla bugün sizlerin ve tüm kamuoyunun huzurunda değerli hocamızın adını taşıyacak ve Taşucu’nda eğitime katkı sunacak 12 derslikli Mustafa Özcan İlköğretim Okulunu yapma aşamasına geldik.” diye konuştu. Prof Dr.Özcan’ın tüm birikimlerini bu okulu yaptırmak için kullanacağına açıklayan Güzeloğlu, ”<ı>Bu ülkenin geleceğine, eğitimine, çocukların ve çocuklarımızın yetişmesine çok anlamlı bir katkı daha sunuyor.Yapılacak okul hem ömrünü eğitime adamış bir öğretim üyesinin adını taşıyacak hem de bu okuldan umuyorum ki değerli hocam gibi bir çok bilim insanını, bu ülkeye katkı sunacak katkı verecek çok değerli insanları yetiştirmeye, öğrencilerimizi bu geleceğe hazırlamaya katkı sunacak”şeklinde konuştu. Okulun yapılacağı bölgeyle ilgili de bilgi vermeyi ihmal etmeyen Vali Güzeloğlu, okulun nüfusu artan ve gelişen bir bölgede yapılacağını kaydetti. Okulun yaptıracak olan Prof. Dr. Özcan ve saygıdeğer eşine böyle anlamlı bir projede yer almaları dolayısıyla teşekkür ederek sözlerini bitirdi.

Vali Güzeloğlu ve Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğüne teşekkür ederek sözlerine başlayan Prof. Dr. Özcan ise eşiyle beraber eğitime yoğun sevgi ve ilgilerinin olduğunu söyledi. Yaptıracakları ilköğretim okulunun hem eğitime katkı bulunması hem de isimlerini yaşatması dileğinde bulunan Prof. Dr. Özcan, bu okulun Mersin, Silifke ve Türkiye’deki eğitime katkı sağlayacağına inandığını belirtti. Yetişecek öğrencilerin ülkeye önemli katkılar sağlamaları temennisinde bulunarak Vali, İl Milli Eğitim Müdür Vekili ve Silifke İlçe Milli Eğitim Şube Müdüründen en büyük dileğinin bu okulun en kısa zamanda tamamlanarak eğitime kazandırılması olduğunu kaydetti.

Prof. Dr. Mustafa Özcan Kimdir?

1940 yılında Yozgat’ın Türkmen Araplı Köyünde doğdu. İlkokulu aynı köyde okudu. Daha sonra Mimar Sinan (Pazarören) İlköğretmen okulunu ve Ankara Atatürk Lisesini bitirdi. Yükseköğrenimini Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya bölümünde tamamladı. Yüksek Lisans, Doktora ve Post Doktorasına ABD’nde devam etti. Ülkeye döndükten sonra Ankara ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi gibi bir çok seçkin üniversitede görev alan Prof. Dr. Özcan Dekanlık ve Rektör Yardımcılığı görevlerinde de bulundu. Bir çok bilimsel araştırması bulunan Prof. Dr. Özcan 2002 yılında emekliye ayrıldı.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..