Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '17

 
Kategori
Anılar
 

Emeklilikte Soruşturma, Fıkra Gibi

Emeklilikte Soruşturma, Fıkra Gibi
 

2016 yılı nisan ayında vergi dairesinden emekli oldum. Müdür yardımcısı görevi yapıyordum. Son görev yerim Akçakoca Vergi Dairesi idi. Düzce'de oturuyordum. Daireden bir memur aradı, daireyi vergi müfettiş yardımcısı teftiş etmiş,t eftiş raporuna göre benim soruşturmam yapılacakmış. Gelebilir misin dedi.

Merak etmeye başladım konu nedir diye, bugün atladım arabama Akçakoca'ya gittim. Denetim odasında Düzce Deftedarlık Uzmanı genç bir arkadaş var. Hemen konuya girdim, sordum;''konu nedir?''

Bana mükellef dilekçesinin bir fotokopisini verdi. Havale işlemini ben yapmışım. Ancak havale ettiğim sicil servisi diğer bayan müdür muavininin görev ve sorumluluğunda.

Hayretler içinde kaldım, bu olayın teftiş raporunda eleştirilen bir konu olarak yer almasına. Maliye tarihinde yapılan daire teftişlerinin hiçbirinde böyle bir konu teftiş raporuna yazılmamıştır. Soruşturma neticede, dedim;' muavin arkadaşım tuvalete gidiyor, ikindi namazına aşağıya iniyor, dışarı çıkıyor, vatandaşı bekletmemek için ben havale ediyorum. Tutanak düzenledi, ayrıldım. Güler misin ağlar mısın?

Havale denilen olay elden vatandaşlar dilekçe veriyorlar, bu dilekçenin hangi serviste işlem göreceğini müdür muavini belirler, dilekçe üstüne ilgili servis adını yazar, tarih atar, parafe eder. İşte bu kadar

Vergi Müfettiş Yardımcısı bayanmış. Sanırım tecrübesizliğindendir

Konu açılmışken bayan müdür muavini ile aramızda geçen diyaloğu anlatayım. Arkadaşım dini bütün birisi. Dairenin en alt katına mescit yapmışlar, ikindi namazlarında iner bir saat sonra gelirdi. Bu arada O'nun görevli olduğu servislerin evraklarını ben imzalıyordum. Bir gün odamda sohbet ederken kendisine dedim ki; 'sen namazda iken senin imzalaman gereken evrakları ben imzalıyorum, namaz sevaplarından bana da sevap yazılması gerekir. Cevap vermedi.

Şu milyon dolarlardan bahsediliyor ülke gündeminde, müfettiş de havale yapan İsmal Beyin peşine düşmüş. Üstelik emekli. Nasıl görev yaptığımız da bilinir tanıyanlar tarafından.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..