Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '06

 
Kategori
Emlak
Okunma Sayısı
2355
 

Emlakta markanın önemi

Emlakta markanın önemi
 

Kendi işinin patronu olmak Türk toplumunda sanki doğamızda ve kültürümüzde var olan birşey. Aslında insan doğası da hegomonyaya uygun değil, bu nedenle girişimcilik ateşi hepimizin içinde yanıyor. Ancak bu ateşe cevap vermek başka bir şeyi gerektiriyor "Özgüven ve cesaret" İşte bu sihirli sözcükler girişimcilerin atak yapmasına yol açıyor. Kimi yüksek maaşını hatta tazminatı elinin tersiyle bir kenara itiyor kimisi ise hissesinden vazgeçerek bambaşka bir iş konusunda kendi öz iradesiyle patronluğa yelken açıyor. Sonuç ya başarı ya da başarısızlık. Çok doğal çünkü başarı da başarısızlık da size bağlıdır. Birçok faktör bunu etkilese de "siz ve anlayışınız" en birinci unsurdur. İşte emlak da böyle özgüven ve cesaret gerektirenalternatif bir sektördür. Emlak işinde birçok konuda iş kurma imkanınız olabilir. Bensize bu alternatifler arasında bir marka ile emlak ofisi kurma fikrinden bahsedeceğim. 9 yıldır emlak sektöründeüst düzey yönetici olarak dünya markalarındagörev yaptım.Bu kilometremlebu işi doğru yapabileceğini hissettiğim her girişimciyemarkalı emlak ofisi açma fikrini öneriyor ve ikna etmek için uğraşıyorum. İkna etmek için uğraşmamdaki en büyüksebeponu kendisini dinç ve daima dinamik tutacak aktifbir işteyaşam standardını yükselterek saygın bir kimliğin keyfini yaşamasını sağlamak içindir. Bazenbu ikna çabalarımda çok ileri gittiğimi de düşündüğüm olmuyor değil, ama sonucunda bana kısa bir süre sonra keyifle çalışan ve teşekkür eden bir girişimciyle karşılaşıyor veısrarcı olmamda yanlış yapmadığımı görüyor, mutlu oluyorum.Hayatın amacı da mutlu olmak, mutlu yaşamak değil mi? En azından benim yaşam anlayışım bu.

Peki neden bir girişimci markalı emlak işi kurmalı? Aslında nedenler basit, hedef kitleniz güveneceği bir kurumdan alışveriş yapmak istiyor, şikayeti olduğunda başvurabileceği bir üst merci olduğunu biliyor, doğru bilgilendirileceğini yalan beyanların olmayacağını peşinen kabul ediyor, alternatifinin çok olduğunu, avantaj ve dezavantajlarıyla kendisine şeffaf bir biçimde sunulacağını biliyor, hayatı boyunca biriktirdiği para ile hayal ettiği evi satın alacağı için hiç çekinmeden kapora veriyor ya da içinde çocukluğunu yaşadığı kendisi için birçok anısı bulunan değerli evinin anahtarını emanet ediyor. Bu nedenleri arttırmak mümkün. Çünkü tüketicinin gözünde marka yalan söylemez, hata yapmaz, etiktir, haklarını gözetir ve korur, memnun eder. Yani gerçek ve bilinçlialıcı ve satıcılar markalı emlak ofislerinin müşterileridir. Böyle bir müşteri kitlesini kim istemez ?

Ya çalışanlarınız? Durum ekip içinde benzer basit nedenleri içeriyor aslında. Tüketici gözünde güvensiz ve saygın olmayan bir meslek olarak görülen "emlakçı" bakışından kurtulmanın enakılcı ve tek yolu bir markanın emlak danışmanı olmak. Ofis sahibi bunuve kazanç potansiyelinin ne kadar büyük olduğunu gören yarı girişimci, yüksek tahsilli, ilişki kurma ve yönetme becerisine sahip kişilerden oluşanbir ekip kurmafırsatı yakalıyor.Bu tip insanlardan kurulmuşbir ekipleneler yapabileceğini bir düşünün. Mutlu olmak, daha mutlu olmak, en mutlu olmak.

Evet, sonuç olarakemlakta markanın önemi giderek artıyor.Bunun içiniki seçenek var. Ya kendi isminizi marka yaparsınız ya da mevcut bir markaya katılırsınız. Kendi isminizimarka yapmak daha kolay ve ekonomik görünebilir ancak durum hiç de sanıldığı gibi değildir. Markalaşma süreci uzun bir koşuya benzetebiliriz.Sistem kurma konusunda bir bilgi birikimine sahip olmalısınız,tanıtım anlamında ise ciddi bir finansal alt yapınızın olması gerekecektir. Attığınız her yanlış adım size olumsuz dönecektir. Ama bir marka çatısı altında buluşmak, denenmiş, başarısı ispat edilmiş mevcut bir sistemin kullanılması avantajını girişimciye sağlar.Tanıtım giderleri açısındanise,küçük maddi katılımlarla büyük sonuçlar elde etme gibi bir avantaj bulunmaktadır.Bu nedenle markalı emlak işine girerken ödenecek giriş bedeli (isim hakkı) kazandıracaklarının yanında iş kurma bütçenizin içinde bulundurmanız gereken bir rakam olarak haklı yerini alacaktır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

resminizi gördüğümde sizi nerde gördüm diye düşünüyordum sanırım franchising fuarındaydı diye hatırladım.soruma gelince 1-size hangisi diye sormuycam çünkü cevap belli.ama şöyle soruyum centry21'mi -remax'mi neden? yani hangisinin franchise 'nı alırdınız. 2- süre kısıtlaması ile(örn.5 yıllık franchise sözleşmesi)alakalı düşünceleriniz nelerdir?3-franchise anlaşmalarında franchise veren firma ne kadar esnektir yani pazarlığa ne kadar açıktır en fazla ne koparılabilinir.

İbrahim Eşkiler 
 16.01.2007 15:50
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 5
Toplam mesaj
: 7
Ort. okunma sayısı
: 1127
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

1997 – 2001 Re/max Türkiye, 2001 – 2005 Century 21 Türkiye ve son olarak 2005 -2010 Realty World Tür..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster