Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '07

 
Kategori
Trafik
 

Emniyet kemeri takmak ya da takmamak, işte bütün mesele...

Emniyet kemeri takmak ya da takmamak, işte bütün mesele...
 

Son günlerde emniyet kemeri takmadıkları için ölümle sonuçlanan trafik kazaları haberlerinin birini unutmadan diğerini duyuyoruz. Hiç kimsenin “emniyet kemeri takmayanın kendi sorunu” deme hakkı yoktur. Kişi cahilse, eğitilmemişse, sorumsuzsa, vurdumduymazsa, yeteri kadar zeki değilse bunun bedelini canıyla ödemesi gerekmez.

Bu sorunun çözümü bellidir. Emniyet kemerinin takılmasının sağlanması için her arabaya bir denetim görevlisi binmesi gerekir. Bu denetim görevlisi kesin bir şekilde arabadaki emniyet kemeri takması zorunlu olan herkesin kemerlerini taktırma yükümlülüğü olmalıdır. Bu kesin kural yerine getirilmeden araba hareket etmemelidir. Hareket durumundayken bu kural ihlal edilirse araba sağa çekilip kural uygulanana kadar orada beklemelidir. Devletin görevi her arabaya bu denetim görevlisi yerleştirmek olmalıdır. Denetim görevlisi görevini ihmal ederse çok ağır şekilde cezalandırılıp, görevden alınmalıdır.

Bu önerdiğim şaka falan değil, kesinlikle olması gereken bir durum. Kim olacak bu denetim görevlisi?

Anladınız elbette... Sürücüye bu görev verilmelidir. Sürücünün sorumluluğu yalnızca arabayı kurallara uygun bir şekilde kullanmak değildir, aynı zamanda arabada bulunan herkesin kurallara uygun şekilde arabada durmalarını sağlamaktır.

Yasal düzenlemeler yapılsın, arabada emniyet kemeri bağlaması gerektiği halde bağlı olmayan bir kişi olduğunda, bunun sürücü veya başka bir olması farketmeden, sürücü bundan sorumlu tutularak en ağır şekilde cezalandırılmalıdır. Bu cezaya ek olarak sürücü belgesi yaşam boyu geri alınmalıdır. Canlar gidiyorsa bu ihmal nedeniyle, cezası da böyle olmalıdır.

Emniyet kemeri takmamanın tanımı sevimsizdir, burada yazmak istemiyorum. Siz bu tanımı tahmin ediniz ve bu şekilde tanımlananlar arasında olmamak için emniyet kemerinizi mutlaka takınız.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..