Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '10

 
Kategori
Trafik
 

Emniyetli hız şeridi

Emniyetli hız şeridi
 

Ne zaman emniyet şeridini gerçek amacı dışında kullanmazsak o zaman dünyada saygın bir toplum olarak anılabiliriz. Neden mi aşağıda yaşadıklarımı yaşamaz olduğumuz da elbette..

19/07/2010 günü ailecek ikamet ettiğim İzmir'den Gümüldür Ürkmez' deki çalıştığım kuruma ait kampa kendi özel aracımızla günü birliğine güneş ve denizden faydalanmak, kitap okuyarak ve hoşça vakit geçirmek adına tatil yapmaya gittik. Kendimizi aşırı güneş ışınlarına maruz bırakmadan bilinçli ve dikkatli bir şekilde güneşlenerek denize girerek hoşça bir gün geçirdikten sonra saat 20:00 civarlarında dönüş için yola çıktık.

İzmir Gümüldür arası 55-60 km lik, eğer müsaitse 30-40 dk zaman alan yolu 2, 5 saatte dönmek gibi bir işkence yaşayarak güzel geçen tatilimizi sonlandırmış olduk. Buraya kadar her şey normal gelebilir. Aslında kanıksayarak normal gördüğümüz anormallik şimdiki anlatacaklarım. Biz de gayet doğal hale gelmiş olan pervasız, sorumsuz, kural tanımaz, saygısız bir toplum olarak neyi nereye nasıl ve ne şekilde naklediyor oluşumuzun açık göstergesinden başka bir şey değil.

Her trafiğe çıkışımda yaşadığım bu aymazlık şehirler arası yolda da şehir içinde de mahalle arsında da hatta park edişte bile aynı değişmiyor. Gümüldür’den çıktıktan yaklaşık 20-25 kilometre sonra yol aniden tatil dönüşü kabusuna dönüverdi. Ağır ağır ilerleme devam ediyor üçüncü vitese geçebilme imkanı arada birde olsa mümkün olabiliyordu. Konvoyda yaklaşık 1-2 km yol aldıktan sonra Türk Milleti sabırsızlığı her yönden patlak vermeye başladı.Gidiş geliş olarak tek yönlü olan yolların sağında bir arabanın sıfıra sıfır geçebileceği servis şeridi mevcut, olmaz olsun.. Herkes kendi şeridinden giderken bu yolu kullanarak sağınızdan geçen arabaları da kontrol etmek durumunda kalıyorsunuz. Hele birde bu tür şahsiyetsizlikleri yapanlara trafikte gıcık oluyorsanız artık bu yol size cehennem yolu olup çıkıveriyor.

Bende bu konuda titiz olmamdan dolayı epeyce arkalardan kaptırmış gelen bir binek araca yol vermemeye karar verdim. Epey uzun bir süre dayandım, yol elverdiğince ben bu saygısıza yol vermemek için hem arkamda seyredeni hem de sağımdakini kontrol etmekten epey yoruldum. Arkamdaki de aynı saygısız, ben sağa doğru servis yolunu işgal edene yol vermemeye çalışırken aklım sıra oda beni sollamaya kalkıyor hem de ikinci viteste seyrederken bir araba önde olmak ne kazandıracaksa.. Sabır çekiyor ve ilerlemeye devam ediyordum ki birden yol kısa bir süreliğine açıldı ve hızla benim şeritteki araçlar gaza basarak sağımdaki saygısızın 10 kadar arabanın arkasında kalmasını sağladı. Bir kilometre kadar ilerledik tekrar sıkıştı konvoy. Ama saygısız azimli durur mu yine sağa geçti sağ aynadan takip ediyorum 10 araba kadar geride bir türlü fırsat bulup ilerleyemiyor izin vermiyorlar sanırım magandaya.

Neyse hava iyice karardı saat 22:10 sıraları Gaziemir’e yaklaşmaya başladık sıkışıklık aynı devam ediyor. Tabi bu yollarda servis yolu daha da geniş mi geniş arkadan kaptırıp gelenleri kontrol etmek ne mümkün sağa yanaşsan soldan arkadan gelenler önünüze giriveriyor.Sola yanaşsanız sağdan vızır vızır geçiyorlar. Ortalıkta polisin izi yok. O sinirle bir polis görsem kesin büyük arbede yaşayacağım. Artık içimden kalaylanacak tencere tava demlik hiç bir şey kalmadan devam ediyorum. Eşim bir yandan sağ cam açık geçenlere nereye nereye gibi hareketler yapıyor ama takan kim. Arada bir sağa yanaşıyorum kim sorarsa ders vereceğim bizim maganda milletine. Bir dolmuş arkamdan sağdan servis yolundan geçeceğim diye selektör yapıyor, inanabiliyor musunuz, kornaya basıyor selektör yapıyor. Oğlum bir an baba emniyet şeridi değil mi burası yak flaşörleri aracım bozuk ilerleyemiyorum bahanesine ağırdan ağırdan git diye uyardı beni. A tabi dedim doğru söylüyorsun oğlum burası servis yolu emniyet şeridi herhangi bir zor durumda kullanılması gereken yer. Yaktım flaşörleri daha bir ağır ilerliyorum. Geçirmiyorum arkadaki sözüm ona akıllı Türk Milletini.. Ne mümkün adam resmen arkadan binderecek sabırsızlandıkça sabırsızlanıyor. Ölür müsün öldürür müsün. Mecburen kendi şeridime geçmek zorunda kaldım. Aman tanrım ne mümkün sıkıysa geç şeridine, bana yol vermiyor dürüst Türk Milleti.. Geçemiyorum şeridime çıldıracağım arkamdaki sanki nizami yoldayız gibi hala selektör yapıyor korna çalıyor. Böyle bir durumda ne yapabilirsiniz ki, sağdan servis yolundan vızır vızır geçenlere yol veren normal şeritlerindeki vatandaştan yol alamıyorum. Nemi yaptım ben de uydum imama bastırdım servis yolundan gitmeye arkamdaki deli peşimde bir an önce kendi normal şeridime geçmek zorundayım yaptığım şey kendimle örtüşmüyor.Bir aralık buldum ve daldım o sırada bir küt sesi duydum, arkamdan gelen minibüsün içinden camı açmış içindeki yolcular arabama pet şişe fırlatmışlardı.Aklım başımdan gitti, en azından çarpışma gibi bir olay değildi. Gayet nizami bir şekilde normal şeridimde seyrederek Gaziemir yol ayrımına geldik. Aman tanrım ne göreyim yol ayrımına 500 metre kalmış polisimiz görev başında emniyet şeridinden gelen araçları ifade almak için sağa davet etmeye başlamış. Kafamdan geçenler konusunda artık buradan sonrasını içinizden nasıl gelirse sevgili okur siz doldurun.

Yol aslında gayet yeterli bir yol tıkanması için sebep yok eğer herkes nizami olarak şeridinde devam edebilme medeniyeti gösterebilseydi. Ayrıma son 10 km kala duble hale gene yol Türk Milletinin engin dehası sayesinde 4 şeritli otoyol haline gelir ve yol ayrımında tek şeride düşerek çevre yoluna bağlanırsa siz takdir edin bu yol nasıl tıkanıyor herkes nasıl çile çekiyor.

Buradan alınacak ders var mı sizce ya da bizim derse ihtiyacımız var mı? Polis 10 km öteden bu magandaları uyarsa emniyet şeridine girmeyin diye ne olur sizce? Nemi olur polisi geçtikten 500 metre sonra aynı şey hemen sahneye konulur, engin dehası olan mangadalar yine emniyet şeridini doldurur.Yani değişen hiç bir şey olmaz. O yapmasa öteki kesin yapar bu aymazlığı bundan kaçış yok illa yapılacak bu trafik magandalığı burası Türkiye. Neden bir yere varamıyoruz şimdi anladınız mı. Neden dünyada bizi hiç bir millet kanıksamıyor. Türk denildi mi neden tüyler diken diken oluyor. Sizde bir sorun kendinize, hergün bir şekilde evden çıkıp otobüsle metroyla dolmuşla özel arcıyla işe alışverişe çıkıyoruz.Etrafınıza bir daha alıcı gözüyle bakın. Kimin kime saygısı var. Yirmibirinci yüzyıla yakışır bir şekilde kentlisi kentli gibi, kasabalısı kasabalı gibi köylüsü köylü gibi yaşıyor muyuz. Herkes bulunduğu çevreye layık olarak yaşayabiliyor mu?

İşte bunu soralım hergün kendimize; kentime kasabama köyüme aileme her şey den önce kendime layık insanca bir yaşam sürebiliyor muyum? Ne zaman olurda sorduğumuz bu soruya evet yanıtı alabilirsek, ne zaman emniyet şeridini gerçek amacı dışında kullanmazsak o zaman Türk Milleti olarak saygıyla anılabiliriz.

 
Toplam blog
: 28
: 920
Kayıt tarihi
: 16.06.10
 
 

Merhaba ben 1965 doğumlu Nedim ORTA oğlu Emin ORTA. Milliyet Blog' a yıllar önce birşeyler yazmaya..