Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Empati günü.

Empati günü.
 

"Kardeşim!
Çıkarmaya karar verseydin
yüreğimdeki dikeni
senin ayağındaki de yok olur giderdi.”
(Aznavour )  

...  

Cumartesi akşamları, ' Yaşamın kıyısındaki düşler ' adını verdiğim bir program hazırlayıp sunuyorum Cem Radyoda.  

Geçtiğimiz hafta, Can Dündar' ın eski bir yazısından etkilenerek oluşturduğum cümleleri peş peşe sıraladım canlı yayında.  

Dedim ki; Her ayın bir gününü empati günü ilan etsek.
Kutuplaştığımız her konuda bir değiş tokuş yapsak o gün...
 

Mesela o gün kadınlar erkek, erkekler kadın rolünü istlense,
Hakim suçlu , suçlu hakim olsa,
Öğrenci Öğretmeniyle,
Doktor Hastasıyla,
Polis Suçluyla,
Ev sahibi Kiracısıyla,
Ebebeyin Çocuklarıyla,
Patron İşçisiyle yer değiştirse...  

O gün bir saatliğine dillerini bilmediğimiz halde Kürt yada Ermeni bir ailenin evine konuk gitsek ve DİLSİZ KONUŞMAYI denesek ...  

Haa bir de mesela o gün FENERLİLER GALATASARAYLI OLSA YA DA TERSİ TABİ...  

EZBER BOZSAK YANİ.  

Ne kaybederiz dersiniz?  

diyerek bitirdim cümlelerimi ve bir müzik arası verdim.  

Gördüm ki; gelen maillerden hiçbirinde,  

- hadi ordan, nasıl kadın olurmuşum,  

ya da  

- " bir saatliğine dillerini bilmediğimiz halde Kürt yada Ermeni bir ailenin evine konuk gitsek ve DİLSİZ KONUŞMAYI denemek " de nerden çıktı ... gibi yanıtlar yoktu....  

Daha çok şu cümle yazıyordu:  

Hepsi neyse de ASLA FENERLİ ( GALATASARAYLI ) OLMAM.  

Dedim ki kendi kendime; kabul et Hatice sen fazla abartıyorsun şu ülke sorunlarını....  


Siz ce de öyle mi?
 

 
Toplam blog
: 206
: 1273
Kayıt tarihi
: 24.09.08
 
 

Don Kişot, Matematikçi, Öğretmen, Öğrenci ..