Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '17

 
Kategori
Psikoloji
 

Empati kurun veya saygı duyun!

Empati kurun veya saygı duyun!
 

Herkesin bir hikayesi vardır; empati kurulacak veya saygı duyulacak.


Bir hikayem var. Tıpkı sizler gibi. Bir hikayeniz var tıpkı benim gibi. O kadar çok hikayeye ev sahipliği yapıyor ki evren, hiç kimse bir diğerinin hikayesini tam olarak bilemiyor. Evrendeki tüm hikayeler bir kenara bırakılıp kendi çevremizdeki hikayelere baktığımızda karşımızdakinin bize aktarabildiği kadarını anlamlandırmaya çalışırız.

Yaşanan her saniye insan hayatında önemli bir yere sahipken birkaç cümleye aktarılan duygu ile anlatılan olayları yorumlarız kendimizce, kendi hikayelerimizden sıyrılabildiğimiz kadar. Çoğu kez kendi hikayelerimize o kadar odaklanmışızdır ki kendi rolümüzden çıkıp karşımızdaki bireyin penceresinden bakmak mümkün olmaz bizim için. Bir başkasının kendi penceremizden gördüğümüz kadar yorumlayabildiğimiz hikayesini anladığımızı sanarız. Ve dilimizden o sözcükler dökülür 'ben olsaydım...' . Oysa ki yaşanmış olan her ne ise onu yaşanması gereken bir olay olarak görüp karşımızdaki insana seni yaptığın her şey ile kabul ediyorum mesajı vermek sağlıklı bir şekilde empati kurmak için oldukça önemlidir.  

Anlatılanlara kulak veriyoruz, karşımızdaki kişinin duygu ve düşüncelerini anlamaya, daha da ötesi doğru anlamlandırmaya çalışmıyoruz. Bu da bizim benmerkezci yanımızı ortaya çıkardığımızı gösteriyor.  Empati kurmayarak, kendimizden uzaklaşıp onun hikayesine odaklanmayarak karşımızdaki insanı eleştirmek, kendi başına bırakmak, ona akıl vermekten başka bir şey yapmamış oluyoruz. Oysa ki anlaşıldığını, yalnız olmadığını, önemsendiğini hissetmek ister; hikayesini anlatan insan. Anlatmanın asıl amacı da rahatlamak değil midir zaten ? Benden sıyrılmak, sen diyebilmek gerekir bu durumlarda.

Benim bir hikayem var demiştim. Biliyorum sizinde bir hikayeniz var. Ben sizi biricik kabul ediyorum ve size ve yaşadıklarınıza saygı gösteriyorum. Çünkü farkındayım birbirimizden farkımız yok. Peki sizin bir başkasının hikayesine saygınız veya kabullenişiniz var mı? Veya bir insana karşı sevginiz? OLSUN. Olsun ki dünya daha yaşanası bir yer haline gelsin. 

Sevgiyle Kalın... 

 
Toplam blog
: 5
: 454
Kayıt tarihi
: 11.07.15
 
 

Psikolojik Danışman ..