Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Empati nedir?

Empati nedir?
 

Empati üzerine özet bilgiler aktararak günlük yaşamımızda daha fazla yaşamamız için sizlerle paylaşımda bulunmak istiyorum.

    Asıl özü özbilinçtir.
    Kişinini kendi hislerinin, duygularının farkında olmasıdır.
    Kendi hislerinin farkında olmayan biri başkalarının farkında olamaz.
    Kişinin ruh halinin sözlü sözsüz davranışlarının beden dilinin de farkında olmaktır.
    Merhamet
    Sevgi
    Saygı
    Paylaşım empati ile başlar.
    Benmerkezcilikten bizi uzaklaştırır.
    Empati doğuştan gelen bir beceridir.
    Ancak aile ortamı ve çevre şartları bu çoğu zaman beceriyi köreltmektedir.
    İnsanlar büyürken ne yapıldığını görerek ne yapacaklarını öğrenir.
    Empatik Becerilerimizi Geliştirmek İçin Öneriler

Arada sırada rastgele iyilikler yapın.
Çocuklara erdemli olmakla ilgili öyküler aktarın.
İyiliğin para vb. vermek değil bazen bir gülümseme olduğunu hatırlayın.
Kendinize yapılan iyilik veya yardım duygularında neler hissettiğinizi düşünün.
Toplumsal organizasyonlara katılın.
Hasta ziyaretlerine gidin.
Çevre koruma çalışmalarına katılın.
"Onun yerinde olsaydım neler düşünür, hissederdim?" sorusunu sorun, mutlaka yanıt vermeye çalışın.
"Bu olay benim başıma gelseydi nasıl bir ruh haline sahip olurdum" sorusunu dürüstçe yanıtlamaya çalışın.
Saygılar,
Aylin Atasagun

 
Toplam blog
: 53
: 4924
Kayıt tarihi
: 07.07.07
 
 

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümünden mezun oldu. ..