Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Empoze edilen ne?

Empoze edilen ne?
 

Merak ediyorum, kaç kadın yüreğindeki yarayı kapatıp, yaşananlar olmamışcasına, ihaneti kabul eder? Neden, toplum, medya, doğrusu buymuşcasına erkeğin eve dönüşünün kabüllenilmesini destekler?

Yapılan anketler de, magazin basınında uzatılan mikrofonlar da sonuç genellikle aynı. Bir hata olmuştur, erkektir, çocuk vardır, aile birliği tekrar sağlanmalıdır ve kadın hala seviyorsa bunu gurur meselesi yapmamalıdır.

Buyrun, burdan yakalım.

Bana göre en büyük hata, "erkektir yaparla" başlıyor zaten. Olaya böyle bakarsak baştan kabullenmiş olmuyormuyuz? Ya da kabullenmiş olanlar yüzünden diğerlerinin de kabulleneceği düşünülmüyor mu? İhanet konusunda erkeklerin ortak savunması, "kendimi bunalmış hissettim, monotonluktan sıkıldım, sarhoştum, aslında evliliğimize canlılık gelsin diye yapıyorum, doğanın kanunu bu, tek eşlilik erkeğe göre değil, v.s"

Peki, aynı şartlar kadın için geçerli değil mi?

Aman ne diyorum, şaşırdım galiba. Biz kadınız, evimizle, işimizle, çocuklarımızla ilgilenmek varken, o tekdüze hayatı, monotonluğu, bunalmışlığı bizim hissetmemiz mümkün mü?. Biz sadece fiziksel olarak varız, duygular, beklentiler, özlemler söz konusu bile olamaz. Eee ayrıca evliliği-beraberliği renklendirmek için erkekler nasılsa fazla mesai yapıyor, biz neden uğraşalım ki. Kavranması gereken ihanete kılıf uydurulmaya çalışılırsa, her iki cins içinde bu gerekçeler mevcuttur. Ama eylem de, toplum erkeğe paye verirken, kadını yerden yere vurur. Yazdıklarımla kadının ihanetinin hoşgörülmesi gerektiğini düşündüğüm anlaşılmasın, karşı olduğum hangi cins olursa olsun, ihanet ve çifte standart!

Bizlerinde hayattan, sorumluluktan, monotonluktan bunaldığı zamanlarımız var, ki sorumlulukları daha fazla üstlendiğimiz düşünüldüğünde psikolojik olarak bazen çok ince çizgilerde gel-gitler de yaşıyoruz. Ama hangi şartta olursa olsun ihaneti seçmeyerek, evlilik-beraberlik adına verilen sözlere sahip çıkıp, çatlaklara izin vermiyoruz. Ve biliyoruz ki, soru işaretleri başladığında, yürüdüğü sanılan evlilik-beraberlik yürümüyor sadece iki kişi ortak alanı kullanmaya devam ediyordur.

Anormal olanı normal, yanlış olanı doğru, haksız olanı haklı gibi görmeyi bıraktığımız günlere.

G.E.

 
Toplam blog
: 44
: 906
Kayıt tarihi
: 27.07.07
 
 

1965 yılında İstanbul'da doğdum, 18 yıldır Yalova'da yaşıyorum. Lise mezunuyum, kamu kuruluşunda mem..