Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '07

 
Kategori
Siyaset
 

Emre Kongar 21 Ekim Referandumunu "Case Study" olarak önerdi

Emre Kongar 21 Ekim Referandumunu "Case Study" olarak önerdi
 

6 Ekim 2007’de Anayasa değişikliği referandumuyla ilgili yazarken bunun bir “case study” olabileceğini belirtmiştim anca “case study” için Türkçe karşılık bulamamıştım (1):

“Bu anayasa değişikliği paketinin hazırlanması, görüşülmesi, kabulü, halkoyuna sunulma süreci, oylamaya iki hafta kala bir yandan oylanırken anayasa değişikliği metninde değişiklik yapma çalışmaları bir ders kitabı olarak yazılmalı ve Hukuk ve Siyasal’da ders olarak okutulmalıdır. Bu işin nasıl yapılmayacağı konusunda çok değerli bir ‘case study’ oluşturacak bu siyasal ve hukuksal gelişmeye 6 ay içinde milyonlarca kişi tanıklık etti. Bundan sonraki kuşakların öğrencileri de bu gelişmeleri ders olarak okumalı ki, böyle saçmalıklar yapmasınlar.”

Dün akşam (17 Ekim 2007) NTV’de Yorum Farkı programında Emre Kongar ve Mehmet Barlas referandumu konuşuyorlardı. Emre Kongar bu konuda görüşlerini söyledi:

“Bu bir hukuk skandalı. Herhalde Bu vaka dünya siyasal ve hukuk literatüründe, ‘Türkiye’deki referandum vakası’ olarak ‘case study’ halinde ‘vaka çalışması’ olarak literatüre girecek”

Programda bu sözleri duyduğumda sevindim. Emre Kongar Hoca ı ile aynı şeyleri düşünmüş olmaktı beni sevindiren... Emre Kongar, Pazar günü “Hayır” oyu vereceğini söyledi.

Pazar günü ben de sandığa gideceğim ve “Hayır” oyu kullanacağım.

(1) Referandumda işler iyice karıştı : http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=68012

(2) Emre Kongar-Mehmet Barlas: Yorum farkı (17 Ekim 2007): Ntv

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..