Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '09

 
Kategori
Bilişim
 

EMS ve ERP Farkı

İngilizce karşılığı Enterprise Management System(EMS) olan Kurumsal Yönetim Sistemi işletme genelinde, yöneticilerin finansal ve finansal olmayan ihtiyaçlarına yöneliktir. Planlama ve Analiz aşamalarında iş modellerini oluşturmak için şirketin organizasyon yapısından ve stratejik planlarından yararlanır. Kurumsal Yönetim Sistemi tüm şirket tarafından erişilebilir. Web’den erişim imkanları kullanıcıların önemli raporlara erişmesine ve internet bağlantısı ile herhangi bir yerden araçları görüntülemesine imkan sağlar.

Gerçek zamanlı işlemlerden yararlanılarak, Kurumsal Yönetim Sistemi üst düzey yöneticilere güncel bilgiler ile şirket performans bilgilerini görüntüleyebilme ve açıklayabilme imkanı sağlar. Kurumsal Yönetim Sistemi stratejik etkinliği analiz etmek ve geliştirmek için çok sayıda finansal orandan faydalanmaktadır.

Kurumsal Yönetim Sistemi finansal ve finansal olmayan yöneticileri bir araya getirir. Onların entegre olmuş tek bir yönetim aracını kullanmaları üzerine odaklanmıştır. Kurumsal Yönetim Sistemi e-mail’i, anlık mesajlaşmayı, şirket içi ve şirket dışı iletişim sistemlerini entegre eder.

Kurumsal Kaynak Planlama çözümleri, back-end sistemleri(veritabanı v.b.) entegre ederken stratejileri yönetmede ve hayata geçirmede yeterli olmamaktadır. Kurumsal Kaynak Planlama sistemleri şirket içindeki farklı birimlerin sunucularından işleme yönelik veriyi toplar ve daha iyi çalışabilir hale gelmesi için yardımcı olur. Raporlar genellikle malidir.

Kurumsal Yönetim Sistemi, Kurumsal Kaynak Planlama'nın işlevsel olarak daha iyi çalışabilir olma avantajını sağlar fakat bir adım ileri giderek analiz ve planlama için ortak metrikleri kullanır.

Kurumsal Yönetim Sistemi hem mali hem de mali olmayan ölçümleri ve raporları sağlar.

Kurumsal Yönetim Sistemi mali olmayan ölçümlere destek verebilir:

    Çalışan Sorumlulukları Tedarikçiler ve diğer paydaşlar ile ilişkiler Ürün/Servis yenilikleri Müşteri memnuniyeti Marka gücü Ürün/Servis kalitesi Ortak idare ve yönetim süreçlerinin kalitesi.

Kurumsal Kaynak Planlama çözümleri güçlü iş araçları sağlar. Çünkü ayrı ofis sistemlerini tek bir bağlı sistem olarak entegre eder. Sipariş girişi, Ticari Alacaklar, Ticari Borçlar, Envanter fonksiyonlarının tek bir sistemde entegre edilmesi organizasyonların daha iyi çalışabilir olmasında başarılı olmuştur.

Kurumsal Kaynak Planlama çözümleri karışık yapısı nedeniyle pahalıdır ve esnek değildir. Bir çok Kurumsal Kaynak Planlama sistemi kapalı mimariye sahiptir, bu yüzden stratejik veriyi aktarmak zor olmaktadır. Bir makalede şu cümle dikkatimi çekti, “ERP’nin ABC’si”, ”ERP’nin planlama bölümünü unutabilirsin, bundan daha fazlası olmaz.”, “Çok analiz ihtiyaçları olan kullanıcılar ERP bütçesine veri ambarının maliyetini de dahil etmelidirler ve düzgün çalışabilmesi için biraz iş yapılması gerektiğini beklemelidirler.”

 
Toplam blog
: 177
: 1692
Kayıt tarihi
: 02.11.07
 
 

İlk,Orta ve Lise öğrenimi TED Kolejinde yaptı. Bilgisayar Mühendisliği lisans eğitiminden sonra E..