Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

En anlamlı ve en özel konser

En anlamlı ve en özel konser
 

Bu yazıyı geçtiğimiz cumartesi ya da en geç pazar günü yazmalıydım.

Belki o zaman, yaşadığım o coşkuyu satırlarıma daha da güzel aktarabilirdim.

Aslında üzerinden dört gün geçmesine rağmen, yine de o heyecanı, o coşkuyu üzerimden atabilmiş değilim..

Neden hemen yazamadığıma gelince; hem her zamanki gibi günlük hayatın dönen çarkları arasında kayboldum yine, hem de henüz bir iki gün önce bloğa yazı verdiğim için üst üste yazı koymak istemedim.

Zira şu sıra blogda aynı yazarların bir gün içinde yayınlanan yüze yakın yazısını okumaktan bıkmış durumdayım. - Neyse bu zaten farklı bir yazı konusu-.

Anlatacaklarım ise bambaşka.

Kolay kolay unutulamayacak, en özel ve en anlamlı o konserle ilgili.

Daha önce tarih 26 Ekim 2007 olarak belirlenmişti.

Konser, Cumhuriyet Bayramı’ndan üç gün önce gerçekleşecekti.

Antalya Film Festivali ile çakışacağı düşüncesiyle tarih bir hafta sonraya, 3 Kasım 2007’ye ertelendi.

Antalya Devlet Senfoni Orkestrası, Antalya Devlet Tiyatrosu ve Antalya Devlet Çoksesli Korosu birlikteliği ile, AKM Aspendos Salonu’nda muhteşem bir Cumhuriyet Konseri verildi.

Konseri, Türkiye’nin ilk kadın orkestra şefi unvanını başarıyla taşıyan – izlerken benim de çok gurur duyduğum - İnci Özdil yönetti. Koro Şefi ise İbrahim Yazıcı idi.

Konser, İlhan Usmanbaş’ın seslendirdiği Atatürk’ün Gençliğe Hitabesi’nin muhteşem sunumu ile başladı. Yıllar önce TRT’de yayınlanan televizyon dizisi “Kurtuluş” için değerli bestecimiz Muammer Sun tarafından bestelenen “Kurtuluş Süiti”nden eserlerle devam etti.

Konser boyunca, sanatçıların ve orkestra şefi Sayın İnci Özdil’in coşkuları, Aspendos Salonu’nu tamamen dolduran izleyicilerin coşkuları ile karışarak duygu dolu anlar yaşamamıza neden oldu.

Konseri izlemeye gelenler, ellerinden Bayraklarını düşürmeden ve yüreklerinden Cumhuriyet ve Atatürk Sevgisini bir an bile eksiltmeden konseri izlediler.

Eve döndüğümde yüreğimdeki o coşku hâla devam ediyordu.

Elimdeki bayrakları gören oğlum “ Anne sen bayrama mı gittin yoksa, peki neden beni götürmedin? “ diye sordu. Oğluma konseri ve konserin güzelliğini O’nun anlayabileceği şekilde anlatmaya çalıştım.

Bir de söz verdim oğluma, önümüzdeki yıl O’nu da götüreceğim.

*Özlem’in “Blog” notu 1: Bu muhteşem konser ile ilgili gazetelerde, konserin hak edeceği biçimde bir habere rastlamadım… Üzüldüm.

Ne yazık ki sanata gerektiği değeri ver-e-meyen bir toplum olma yolunda ilerliyoruz.

*Özlem’in “ Blog” notu 2: Konserle ilgili daha detaylı bilgileri Milliyet Blog yazarımız Sayın Hüseyin Dulun Bey’in http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=74063 yazısından edinebilirsiniz.

Bu arada kendileri ile ve güzel kızı ile tanışma fırsatı da buldum, mutlu oldum.

Hatta bu yazımda da Hüseyin Bey’in çektiği fotoğraflardan birini kullandım.
Kendisine çok teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..