Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '11

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

EN BEĞENİLEN OLABİLMEK!

EN BEĞENİLEN OLABİLMEK !

Çalışanların, şirketlerin ve yöneticilerin en beğenilenlerini seçmek özen istiyor.

En beğenilen şirket olmak ise tutarlılık gerektiriyor.

Capital Dergisinin her yıl bağımsız araştırma şirketi GFK ile beraber gerçekleştirdiği ‘En Beğenilen Şirketler’ araştırmasının ödül töreni, tüm bunları bana bir kere daha anımsattı. 2010 yılının kazananları sırasıyla Turkcell, Garanti Bankası ve Arçelik olarak belirlenmişti. Yönetimde işi rüzgara bırakmayan, sürdürülebilir, sağlam temelli bir yol onlarınki... Bu yüzden aynı şirket isimlerini benzer sıralamalarda görmek mümkün oluyor.

İster bir çalışana, ister bir yöneticiye, ister bir kuruma verilsin, ödülün itibarı için en önemlisi adil olduğunun altını çizmektir. Bağımsız araştırma şirketi vurgusu, burada oldukça önemlidir.

PEKİ ŞİRKETLER ÖDÜLLERİ DOĞRU DAĞITIYOR MU?

Çalışanların başarılarını takdir etmek için ödül yönetimi, pek çok şirkette uygulanıyor, ama nasıl?

Bir kısmı başka şirketlerden kopyalanmış, sakil duruyor, o şirketin kültürüne uygun değil. Bir kısmında ise, işin başında ödülün ne olduğu, kimin veya hangi komitenin seçeceği, nasıl alınabileceği belli değil. Bazı yerlerde hala ‘ Siz hedefleri bir tutturun, biz gerekirse takdir ederiz’ mantığını görebiliyorsunuz.

İYİ BİR ÖDÜL SİSTEMİ

Oysa iyi bir ödül sistemi maddi veya manevi olabilir, hatta manevi olanlar zor unutulur. Teşekkür mektupları, eğer kişiye özel hissi veriyorsa, yıllarca saklanır.

Ödül sistemi şirket içi iletişimi destekler, kültür yönetiminde önemli bir araçtır.

Cesaretlendirmek istediğimiz konu önemlidir: Bireysel satışı teşvik eden bir şirkette, takım ödülü amaca hizmet etmeyebilir.

Ödüller anlaşılır olmalıdır. Ödülün kriterleri, kim tarafından seçileceği, ne zaman verileceği, ödülün kendisi önceden duyurulmalıdır. Kapalı kapılar ardında verilen ödüller, kişileri yeterince motive etmez. Takdir gördüklerini duyurmak önemlidir. Büyük başarılara büyük ödüller verilmelidir. Şirketin maliyetlerinde, cirosunda veya itibarında sıçrama yaratan bir projeyi dolma kalemle geçiştirmenin yerine, herkesi imrendirecek ve teşvik edecek bir ödül bulunmalıdır. Ödüllerin çeşitli iletişim kanalları (yılsonu partisi, şirket gazetesi, e-posta,...) ile alkışlanması tüm çalışanların bu başarıyı görmesini sağlar.

Yanlış kişilere ödül verilmemelidir. Eğer başarılı bir projeye ödül veriliyorsa, emeği geçen ve ödül vermeyi unuttuğunuz kimse olmamalıdır.

Günümüz çalışanları esnekliği ve dinamizmi seviyor. Mutlaka rutin prosedürlere bağlı kalınmayıp, anlık ödüller de yöneticiler tarafından verilebilmeli, çalışan belki bir yemek veya kitapla takdir görebilmelidir.

Ödül sistemleri herzaman heyecan, mutluluk ve dinamizm içindir.

 
Toplam blog
: 35
: 1716
Kayıt tarihi
: 18.01.11
 
 

Doğan Holding İnsan Kaynakları Başkan Yardımcısı ..