Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '09

 
Kategori
Eğitim
 

En buruk karne sevinci..

En buruk karne sevinci..
 

Bilge Köyü'nde Buruk Karne Sevinci..


Bugün çocuklarımız karne aldı.. Benim kızım da lise 1'den, lise 2'ye geçti.. Karnesindeki bütün notları 5.. yıl sonu not ortalaması çok yüksek.. geçen dönem 9.sınıflar arasında birinci olmuştu..

Bu dönem karnesindeki bütün notları 5 ve yıl sonu not ortalaması çok yüksek olduğu halde başka bir öğrenci 9.sınıflar arasında birinci olmuş.. Nedenini anlayamadık.. Neyse kızım her zamanki gibi TAKDİR BELGESİ aldı.. Bütün yaz yine ÖSS'ye hazırlık amaçlı test çalışacak.. Önce bir kaç gün dinlensin bakalım..

Karne alan ve dersini çalışan, çalışmalarıyla ve davranışlarıyla okul kurallarına uyan bütün öğrencileri kutluyorum.. Teşekkür ve Takdir Belgesi alanları ayrıca kutluyor, başarılarının devamını diliyorum..

Biraz önce TV'de akşam haberlerinde çocukların bugünkü karne sevincini izledim..

Karne aldıkları halde yüzleri gülemeyen bir grup çocuk beni çok üzdü..

O çocuklar;

Bilge Köyü'nün çocukları idi..

Mardin'in Mazıdağı ilçesine bağlı Bilge köyünde, 25'i ilk, 15'i ana sınıfı olmak üzere toplam 40 öğrenciye karneleri dağıtıldı.

Karne dağıtımından önce 25'i ilköğretim 15'i ana sınıfı öğrencisi toplam 40 öğrenci okul bahçesinde toplandı. İstiklal Marşı ve andın okunmasından sonra öğretmen Sadık Akbulut, çocukların tek tek isimlerini okuyarak karnelerini dağıttı.

Saldırıda yaşamını yitiren Ayşe Çelebi ile 14'ü de aileleriyle birlikte göç etmek zorunda kalan toplam 15 öğrenci karne sevincini, arkadaşlarıyla birlikte yaşayamadı.

Çocuklar; yine üzgün, yine mutsuz, yine perişanlar..

Karnelerini aldıklarında; koşup gösterecekleri, sarılacakları anne-babası olmayan çocuklar onlar..

Bilge Köyü'nde katledilen anne-babaların öksüz ve yetim kalan çocukları onlar..

Karneleri ile birlikte doğru mezarlığa koştular.

Ellerindeki karneleriyle bir süre mezarlıkta kalan çocuklar, daha sonra dualar okuyarak ayrıldı.

Mezar taşlarına isimler yazılmış artık..

Ölenleri geri getiremiyoruz maalesef..

Öldürenlere de ne kadar ceza verilirse verilsin, neye yarar..

Bundan sonra ''O ÇOCUKLARA'' devletin ve ailelerin daha çok sahip çıkmasını, eğitimlerini, barınmalarını, aile sevgisiyle büyümelerini sağlamalarını diliyorum..

Çocukların kalplerinden sevginin ve umudun eksilmemesini, öç alma duygusunu yüreklerinden atmalarını diliyorum..

O çocukların her birinin büyüyünce meslek ve iş sahibi olmasını, sevgi dolu yuvalar kurmasını diliyorum..

Bilge Köyü'ndeki katliam ile ilgili diğer yazılarım;

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=178648

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=178331

Bugünkü Sabah Gazetesi'nin konuyla ilgili yazısı;

http://www.sabah.com.tr/Yasam/2009/6/12/bilge_koyunde_buruk_karne_sevinci

Allah hiçbirimize bir daha böyle acılar göstermesin..

Çocuklarımızın yüzleri her zaman gülsün..

selma er.

 
Toplam blog
: 90
: 2676
Kayıt tarihi
: 30.01.09
 
 

Merhaba, Marmara Ünivesitesi İşletme Fakültesi ve Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler mezunuyum..