Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '13

 
Kategori
Kültürler
 

En büyük halay başka büyük yok!

Merhabalar

Yıllar önce Türkiye Halk Oyunları Federasyonu kurulurken, kültür mü spor mu diye birçok tartışmanın içinde, yine ben ve benim gibi düşünen bir çok kişi nin savundukları şeyler vardı.

Ne kadar haklıymışız.

Bugün yani 5 Şubat 2013, Trabzon Havalimanı ndan bir arkadaşım telefon açtı. Abi sen ne kadar haklıymışsın diye. Dedim ki ne oldu.

Abi dedi burası Trabzon ve ben Trabzon Havalimanındayım. Şu anda burda THY çalışanlarının bir protesto gösterisi var ve Trabzon'da bu insanlar HALAY çekiyor inanamıyorum dedi.

Halay, Alay dan gelir. Birlik beraberliğimizin, gelenek ve göreneklerimizin, düğünlerimizin en büyük sembolik törensel ifadelerinden biridir.

Dünyanın en zengin kültürel alt yapısı bizim ülkemizde iken, ne ilginçtir bu grevler bu protestolar nerde olsa hep HALAY çekilir.

Aydın da, Edirne de, Ankara da, Zonguldak ta v.s. ülkemin her yerinde.

Peki zeybeğin, horonun, seymenin diyarlarında bu halayı kim öğretir de hepsi bir ipte sıralanmış derecesinde bu gövde gösterisini yaparlar.

İyi ki Federasyon kurulmuş. İyi ki bu dernekler ve öğretmenler, oyuncular lisans altına alınmış.

Buna rağmen ve herşeye rağmen hala Trabzon'da bu resim çıkıyorsa helal olsun sana HALAY!!!

Saygılarımla

  

 
Toplam blog
: 19
: 232
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

İstanbul Teknik Universitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Mezunu .  Japonya ipek yolu muzikal..