Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '20

 
Kategori
Şiir
 

En Çok Çocukları Sevdim

HAYATTA EN ÇOK ÇOCUKLARI SEVDİM
 
Hani Can Yücel,
“Hayatta en çok babamı sevdim.”
der ya bir şiirinde;
Ben hayatta en çok çocukları sevdim,
Bir de çiçekleri, bir de kitapları elbette
Ve bir de güzel insanları,
insanlardaki insan yanları,
Dayanışmayı, paylaşmayı, sevişmeyi
Bir de güzel düşler kurmayı
ve düşleri gerçeğe dönüştürmeyi.
 
Ben hayatta en çok mücadeleyi sevdim
yaşanası özgür bir hayat uğruna,
ve hep beraber türküler söyleyerek.
zalimlere karşı yiğitçe savaşmayı sevdim.
 
Ben hayatta en çok hayatı sevdim,
geçmişten geleceğe ulu bir ırmak gibi
gürül gürül akıp giden hayatı;
ve bir de el ele verip
hep birlikte kuracağımız,
çocuklarımıza sunacağımız
düşlerden de güzel bir hayatı,
onların kahkahalarıyla
şenlenecek bir hayali sevdim.
 
Ey ülkemin ve yeryüzünün tüm çocukları;
hep sizler için endişelendim bunca yıl,
en çok sizle için acı çektim:
İstedim ki çocuk işçiler olmasın,
Çocuk gelinler olmasın,
Açlık, yoksulluk, susuzluk nedir bilmeyin,
savaşlar, korkular, yıkımlar,
acılar, ölümler uğramasın semtinize,
sahile vurmasın ölü bedenleriniz.
 
İstedim ki toprakla, çiçekle, çayır çimenle,
kumlarla, sularla tanışsın çıplak ayacıklarınız,
ta komşu bahçelerde duyulsun
 şen şakrak kahkahalarınız,
can dostlarınız kediler ve köpeklerle,
kuşlar ve sincaplarla
kaplumbağa ve tavşanlarla,
atlar ve iri gözlü sıpalarla
hep birlikte oynayasınız doya doya.
 
İstedim ki oyuna, ekmeğe, sevgiye doyasınız,
sanatın güzelliklerine doyarak yaşayasınız
ve kolayca erişebilesiniz
özgürce düşünebilmenin, bilimin aydınlığına.
 
Ey bu mavi gezegenin,
bu biricik evimizin tüm çocukları
Sizlerden bizi bağışlamanızı dileriz;
Ne çok istedik bunu, 
nasıl bir tutkuyla savaştık bunun için bir ömür boyu
-ki yer ve gök, herkes tanıktır buna-
Ne yazık ki yaşanası bir dünya sunamadık sizlere;
Çocuk düşmanı, emek düşmanı, insan düşmanı,
doğa düşmanı ve doğal yaşam düşmanı
Yani güzel olan ne varsa hepsinin düşmanı
Bu haramiler saltanatını yıkamadık hala!
Yine de şuna inanın ki hayatta en çok,
kendimizden de çok sizleri sevdik,
ve en çok sizler için endişelendik.
 
Ve fakat bilesiniz ki
Yaşanası bir dünya kavgamız
aynı tutkuyla sürüyor hala
ve hiç kuşkusuz bundan böyle de sürecek
sizlere güneşli bir dünya verene dek.
 
İstanbul-Maltepe / 23 Nisan 2023
 
 
 
Toplam blog
: 56
: 599
Kayıt tarihi
: 08.03.11
 
 

1948’de Tokat’ın Reşadiye ilçesine bağlı Bereketli köyünde doğdum. İlkokulu köyümde, ortaokulu Reşad..