Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '10

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

En etkili uyku araçları

En etkili uyku araçları
 

Slingo Hikayeleri'nden... UYKU

18 tane bebeğin araştırıldığı bir çalışmadan bahsetmeyeceğim bu sefer. Bizim evde uygulanmış veya uygulanmakta olan, başarı yüzdesi yüksek uyku yardımcılarını paylaşacağım.

İlk üç ay ve hatta bizde 4 ay, bebek kolik olsun olmasın 'white noise' denen monoton, genelde çalışan bir motor (elektrik süpürgesi, çamaşır makinesi, saç kurutma), cama vuran yağmur damlaları veya ormandaymış hissi veren seslerde sakinleşip kolayca uykuya geçiyor. Anne karnında duyduğu seslere benzettiği için kendini daha güvende hissediyor sanırım bebek. Bu arada motor sesleri dışında doppler ile çekilmiş rahim seslerini biraz daha ritmik hale getirip, yumuşak bir kadın vokali eklenmiş olan TRANSITIONS benim %100 etkili uyku aracımdı. Kısaca müzik. Zaten yeni doğan bebeklerin sanılanın aksine sessizliğe değil sese ihtiyacı varmış. Yeni anneler, bebeklerinin salon, TV açıkken , 5 kişi konuşurken bir anda uykuya geçtiğini, sessiz odasında, yatağında ise ağladığını fark edecektir. Ben fark ettim çünkü. 1000 kişinin arasında uykuya geçen Koray, yatağına yatırmaya çalıştığım sessiz odasında ağlayarak uzun süre uyumuyordu. Zaten ben de savaşı kazanamayacağımı anlayıp o nerede isterse orada uyuttum, kucağımda. İkinci uyku yardımcı ise ana kucağı. Yok Fisher Price, Graco değil. Bayağı bildiğiniz kanlı, canlı, süt kokulu ANNENİN KUCAĞI.

1 yaşına kadar, 'artık yeni doğan değil bu arkadaş' dediğim, gaz sıkıntısının bittiği bir gece oğlumu MOZART ile tanıştırdım. Mozart for Babies Cd'si ile uyumaya başladı. Bir kaç ay sonra Classic Lullabies for Babies CD'sine sıra geldi diye düşünmüştüm. İçinde dünyanın en ünlü klasik ninnisi olan Brahms'ınki de vardı. Bence harika bir değişimdi ama anlaşılan Koray öyle düşünmüyordu.Uykuya geçerken mutsuzluk, huzursuzluk yaşıyordu. Diş dedik, büyüyor uyumak istemiyor dedik. Bir süre attık tuttuk. Bir kaç gece sonra, uykumdan(olmayan uykumdan hem de) fırladım. Ampul yanmıştı kafamda. 'Bu çocuk Mozart istiyor' dedim. Annelik iç güdüsü müdür nedir?Gerçekten de Mozart'ı koyduğum gün hemen uyudu. İkinci yardımcı aslında MOZART'tan da önemli olan EMZİK. Konuyla ilgili yazılarım mevcut ve linkleri sayfanın sonunda. Etrafımda gördüğüm bebeklerin bir çoğunun uyku arkadaşı var. Bir köpek, ayıcık, battaniye... uykuya geçerken elinde tuttuğu bir nesne. Koriş'te öyle bir şey yok. Hiç olmadı. Takıldığı, elinden düşürmediği, yanımızda olmazsa sinirlenip ağladığı bir oyuncağı yok. Sayılırsa emzik bizimkinin en iyi arkadaşı. Onun da sırası gelecek elbet.

1-2 yaş arası, nerede okuduğumu hatırlamadığım bir cümle aklımdan hiç çıkmadı: 'Erkek çocuklar 1 yaşından sonra sık sık anne disiplinini yoklar.' Yani düzen bozucu asi davranışlar gösterirlermiş. Gerçekten de, Koray yaşını geçti. Her şey yolunda. Uyku konusunda bayağı ilerledik. En azından yatağına koyup odadan çıkıyorum, mızırdanmadan hemen uyuyor(DU). Yavaş yavaş geciktirmeye başladı uykularını. Ya banyodan çıkmakta diretiyordu ya da yatağına koyduğumda kalkıp yatağından atlamaya çalışıyordu. Bu sefer o uyuyana kadar odada kalmak zorundaydım. Bari dedim masal anlatayım. Atmasyon hikayeler girdi hayatımıza ama işe yaradı. Artık her gece bir MASAL var. En sevdiğimiz ise kitabı her daim başucumuzda duran, hatta Blogcu Anne Elif'in Türkçesinin basılacağı müjdesini verdiği THE VERY HUNGRY CATERPILLAR- AÇ TIRTIL.

Hikaye aç bir tırtılın, meyve ağaçlarında gezinmesi, bir evin mutfağındaki dondurma, şeker, muffin, karpuz'un tadına bakmasını anlatıyor. Bizim tırtıl o kadar çok yiyor ki, en sonunda ağacına gidip kozasını örüyor. Sabah rengarenk kanatlarıyla güzel bir kelebeğe dönüşmesinin hikayesine Koray deli oluyor. En sevdiği bölüm ise dondurma, karpuz, muffin gibi göz alıcı yiyeceklerin illustrasyonlarının olduğu, tırtıl'ın her birinin tadına baktığını gösteren delikli sayfalar.

İyi Cüceler kitap evinde görüp de aldığımız pop-up kitabından aldığımız keyfi anlatmam zor. Kocaman sayfalar açılıp da Koray'ın gözünün önünde canlanınca hikaye, daha bir bağımlısı oldu. Bizimkinin favori yiyeceği muffin son günlerde. Daha önce dondurmayı gösteriyordu. 6 aydır neredeyse her gece Aç Tırtıl'ın hikayesini okuyoruz. Bazen çok yorgun olduğunda veya olduğuMDA kitabı açmasak da masalını anlatıyorum. Benim de bir o kadar hoşuma gidiyor.

Bu aralar yaz mevsiminin de etkisiyle Koray'ı daha da bir yağlar oldum banyo sonrası. Öğlen uykusundan önce bir kaç sefer başımıza gelen ise, KAKAO KOKULU YAĞ ile MASAJ yapınca uzun uzun ellerine, kollarına, ayaklarına, sırtına yattığı yerde uyuya kalıyor. Denemesi bedava. İlla kakaolu mu? Bilmiyorum gerçekten de ama ben ne zaman J&J Kakaolu yağını sürsem ikimiz de gevşeyip uyuyoruz. Kokusu başımızı döndürüyor sanırım.

2 yaşa kadar uyku yardımcıları listemdeki son şey ise ANNE SESİNDEN NİNNİ. Doğumdan itibaren anne sesi ile sakinleşen bebeğin, uykuya da annesinin yumuşacık, sevgi dolu, biraz da YORGUN sesiyle söylediği ninni ile geçmesinden daha iyisi olabilir mi? Pasiflora etkisi resmen. Geçenlerde çok yakın bir arkadaşımın ünlü bir pediatrist ile görüşmesinin sonucunda anlattıklarına bakılırsa, annenin söylediği ninni kadar hiç bir müzik etkili olamazmış. 'Bir pediatristin söylemesine ihtiyacın mı var? diyenler çıkabilir. Yok tabi de çıkıp 'bilmem kimin şu müziğini dinletirseniz daha akıllı olur çocuğunuz' da diyebilirdi. Bilgi paylaşımı benimkisi. Ben de klasik danalı-bostanlı ninniye gıcık olduğumdan Mozart melodisinde (her hakkı saklı olan) 'Uykusu gelmiş Koray'ın' adlı ninnimizi söylüyorum:) Gün içinde uyku saatine yakın biraz mırıldanınca ters ters bakıyor, bazen de kucağıma atlayıp uyumak istediğinin işaretlerini veriyor.

Uyku konusu bitmiyor. 10 yaşındaki oğlunu hala uykuya göndermede problem yaşayan kuzenimin dediği gibi 'Hiç heveslenme 3 yaşında biter bu konu diye. Üniversiteye gidene kadar uyku hep konuşulacak'.

SlingoMOM http://www.slingohikayeleri.com

 
Toplam blog
: 141
: 3284
Kayıt tarihi
: 30.04.10
 
 

Kozmetik dünyasından anneliğe geçiş... Evde oturmaktan sıkılan girişimci anne oldu mu sana blogger a..