Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

En geçerli mazeret “canım istemiyor”

En geçerli mazeret “canım istemiyor”
 

Mazeret kaçış. Aslında insanların mazeretini kabul etmeyeceksin; çünkü istismar ediyorlar. “Çocuğum hasta” Getir doktora götürelim. “Ayağıma diken battı” “Kardeşim evleniyor” “Param Yok” Hepsi olur, her zaman olur; hayat bunlarla kesilmez. “Canım istemiyor” İşte şimdi akan sular durur. En önemli mazeret budur. Benim canım istemedikten sonra her şey yolunda olsa ne yazar.

Ama işte yaşadığımız hayatta da diğer mazeretlere bakıyorlar “Araba bulamadım, işe geç kaldım” Yani anam hasta babam hasta meselesi. Canım istemediği için işe gelmedim desen seni kovarlar. Çünkü bizi çalıştıran insanlar o bilince ulaşmamışlar. Oysa ben oluyum hiçbir mazereti kabul etmez bunu kabul ederim “canım istemiyor”

İnsanlar bunu mazeret olarak görmüyorlar çünkü zorla çalışıyorlar (sevmedikleri iş, ücretleri düşük, çalışma şartları bozuk) zorla çalıştırıyorlar. Çalışmaya mecbur olduklarını düşünüyorlar. Evet, para kazanmak için bir iş yapmaları gerekir ama istedikleri şekilde, severek, çalışmaktan mutlu olarak.

Ayrıca insanın değeri yok mu? Canının istememesi önemli değil mi? Canın istemese de çalışacaksın demek zorla çalıştırmak değil mi? Esir kampı mı burası? Ücretini veriyor olsan bile bunu yapamazsın. İstemediğimiz bir şeyden muaf tutulmak için illa da anamızın ya da babamızın ölmesi mi gerekiyor? “Benim bugün canım çalışmak istemiyor” sözüyle çalıştığım kurumdan izin alabilmeliyim.

Sen canım istemiyor diyeceksin de mazeretini kabul edecekler ha! Böyle bir mazereti kabul edecek bilinçte kültürde insan yok ki bu ülkede “Çocuğun hastaysa, anan öldüyse, baban kaza yaptıysa, paran yoksa, hastaysan, işin varsa falan” Hiç biri yok, her şey yolunda. Ama canım istemiyor. “Ben bu dairede çalışmak istemiyorum” Neden? Evin mi uzak? Eş durumu mu var? Hasta anana babana mı bakacaksın? Bu mazeretler sende yoksa tayinin yapılmıyor. “Ortamı sevmiyorum” “Hiçbir nedenim yok burada çalışmak istemiyorum” Neden illa da sebep göstermek zorundayım? Cevaba dikkatinizi çekerim “Türkiye’nin gelişmişlik seviyesi yüzünden!”

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..