Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

En iyi düzen her şey serbest olsun ama biz doğrusunu yapalım

En iyi düzen her şey serbest olsun ama biz doğrusunu yapalım
 

İlerleyip geliştikçe özgürlükler artıyor. Peki, neden? Çünkü her konuda insanların bilgisi görgüsü arttıkça onlara duyulan güven artıyor. Her şeyin doğrusunu yapacaklarını düşündüğünüz için de özgürlükleri genişletmekten çekinmiyorsunuz.
 
Demek ki bizim ülkemiz henüz gelişmediği için yeteri kadar özgürlüğümüz yok. Bazı şeyleri özgür bıraksan hemen saldıracaklar.
 
Beyin olarak gelişmiş insan yanlış da doğru da davranma şansı varken doğruyu yapan insandır. Yanlış hiç yok, yasak; mecburen doğruyu yapıyor, bu hiçbir şey değil. Yani biz henüz ileri bir ülke olmadığımız için özgürlüğümüz yok.
 
Yanlışları yasakladın doğrular kaldı, sanki herkes doğruyu yapıyor; günah/suç işleyerek yine hallediyor işini. Serbest bir düzen/hayat olsun, insanlar neyin yanlış neyin doğru olduğunu kendileri belirlesinler. Bana/bize göre yanlış ona göre doğruysa yapsın, zararı varsa kendi görsün.
 
Böyle bir durumda insanlara seçme şansı verilir, insan olmanın onuruyla hareket ederler, kendilerine pay çıkarırlar. Bu yasak bunu yapamazsın sanki davar güdüyorsun, ben neyin iyi neyin kötü olduğunu bilmiyor muyum?
 
Ben ortalama bir Türkiye vatandaşıyım, her şey serbest olsa ben doğrusunu yaparım. Benim için örneğin içkiyi yasaklamana gerek yok, yanlış olduğunu bilirsem serbest etsen de içmem.
 
Özgürlük ortamında kim iyi kim kötü ortaya çıkar ki çıksın zaten. Şimdi yasaklıyorsun, fırsatını bulunca yapıyor. Bir sürü günah, suç, gizlilik, korku, kaçma, saklanma, ölüm, cinayet… Ne anladım ben bu işten! Serbest et, ona buna karışanların da kafasını kır bak bakalım bunlar oluyor mu? Özgür ülkelerde tavuk bile ölmüyor. Dini ahlakı olan yine yaşıyor. Kimse kimseye karışmıyor. Türkiye’nin en büyük sorunu özgür yaşam.
 
 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..