Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '07

 
Kategori
Eğitim
 

En iyi öğretmenler hangi bölümde yetişiyor?

Öğretmen adayları, Kamu Personeli Seçme Sınavlarına (KPSS) girerek, 60 tane Genel Yetenek, 60 tane Genel Kültür ve 120 tane de Eğitim Bilimleri sorusunu cevaplamaktadır. Atamalar da, Milli Eğitim Bakanlığınca, "ihtiyaç duyulduğu kadar" yapılmaktadır. Dolaysıyla, ekonomideki arz/talep olayı devreye girmekte ve bir alanda 60’lı puan alanlar atanırken, diğer bir alanda ancak 90 puan alanlar atanabilmektedir. Bu durum, istihdam (işe yerleştirme) koşullarından dolayı kabul edilebilir, bir durumdur.

Öğretmen adaylarına 120 tane Eğitim Bilimleri sorusu sorulduğundan, başka bir deyimle Eğitim Bilimleri soruları, bütünün yarısını oluşturduğundan, bu puanın önemli bir özelliğe sahip olduğu görülür. Çünkü, bazı öğrenciler, Eğitim Bilimleri sorularını yüksek oranda cevaplayarak, KPSS’de başarılı sonuçlar elde edebilmektedir. Bu nedenle öğrencilerin aldıkları Eğitim Bilimleri puanları ve okulların Eğitim Bilimleri derslerine verdikleri değer, ayrı bir önem taşımaktadır. Ayrıca, "Öğretmen olacak kişilerin Eğitim Bilimleri derslerini iyi bilmeleri gerekir", görüşü, KPSS’de egemen bir görüştür, denilebilir.

Peki buna göre, "Üniversitelerde Eğitim Bilimleri puanları en yüksek bölüm ya da bölümler hangileridir?" diye bir soru sorulsa, acaba ne cevap verilebilir?

- Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, bölümleridir, denilebilir. Hatta akla ilk gelmesi gereken bölüm de budur. Çünkü, Genel Kültür dersleri dışında tüm dersler, Eğitim Bilimleri dersleridir. Ayrıca, diğer bölümlerin Eğitim Bilimleri dersleri, bu bölüm tarafından verilir.
- Sınıf Öğretmenliği Bölümleri, ikinci olarak akla gelmesi gereken bölümdür. Çünkü bu bölümde de Genel Kültür dersleri dışındaki tüm dersler Eğitim Bilimleri dersleridir.
- Okulöncesi Eğitimi ya da Ana Sınıfı Öğretmenliği, bölümleri akla gelmesi gereken bazen ikinci bazen üçüncü bölümdür. Çünkü, yukarda belirtilen durumlar, bu bölümler için de doğrudan sözkonusudur.
- Psikoloji, Sosyoloji ve Felsefe Grubu bölümleri ise, sıralamada dördüncü, beşinci, altıncı veya ikinci, üçüncü sıralamada yer almalıdır. Çünkü, bu bölümlerde de, Genel Kültür derslerinin dışındaki tüm dersler, ya Eğitim Bilimleri dersleridir, ya da Eğitim Bilimleri dersleri ile doğrudan ilgili derslerdir. Dolaysıyla, KPSS’de en yüksek Eğitim Bilimleri puanlarını alması gereken bölümler, sözünü ettiğimiz bu bölümlerdir. Oysa durum, hiç de böyle değildir.

Bunun dışındaki Öğretmen yetiştiren tüm bölümlerde, Eğitim Bilimleri dersleri ortak ders olup, aynı kredi/saattir. Başka bir deyimle, Eğitim Bilimleri dersleri yönünden, bir bölümün diğer bir bölüme üstünlüğü yoktur.

2005 yılı KPSS sonuçlarına göre, KPSS’de Eğitim Bilimleri sorularını cevaplayan 1253 program bulunmaktadır. Mevcut üniversitelerimiz içerisinde, sadece 10 Üniversitede İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü bulunmaktadır. Bu bölümlerden, sekiz tanesi kendi üniversitesi içinde, Eğitim Bilimleri puanı sıralamasında birinci sırada yer almaktadır.

Daha açık bir deyimle, Dicle, Atatürk, Çukurova, Erciyes, Marmara, Ondokuz Mayıs, Selçuk ve Uludağ Üniversitelerinde bulunan, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümleri KPSS’de, en yüksek Eğitim Bilimleri puanlarını almışlardır. Ankara ile Dokuz Eylül Üniversitelerinde de, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümleri Eğitim Bilimleri puan sıralamasında ikinci sırada yer almıştır. Bu iki üniversitemizde, yukarıda sözünü ettiğimiz, Eğitim Bilimleri derslerinin ağırlıklı olduğu bölümler değil, Eğitim Bilimleri derslerinin diğer bölümlerle ortak ders olarak okutulduğu Sosyal Bilgiler ile Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümleri birinci sırada yer almıştır.

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM), soru hazırlayıp yaptığı KPSS sınav sonuçları, merkezin internet sitesinde bulunmaktadır. KPSS 2004 sonuçları da bundan çok farklı değildir. Üstelik, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümlerinde, Eğitim Bilimleri derslerinin birçoğu, Eğitim Bilimleri Öğretim Elemanlarınca değil, İlahiyat Fakülteleri öğretim elemanları tarafından verilmektedir. Buna rağmen, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümleri, KPSS’de Eğitim Bilimleri puan sıralamasında, üniversitelerinde birinci (8/10) ve ikinci (2/10) sırayı almışlardır.

KPSS Sonuçları ortada. Eğitim Fakültelerinin, Eğitim Bilimleri derslerini, İlahiyat Fakülteleri öğretim elemanlarına mı verdirsek acaba?

Ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..