Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '17

 
Kategori
Okullar
 

En Kaliteli Mesleki Eğitim Böyle Olur

Meslek liseleri kapatılıp yerini mesleki eğitim merkezleri, halk eğitimi merkezleri ve meslek yüksekokullarına bırakmalı. Çünkü mesleki ve kültürel eğitim bir araya gelince mesleki eğitim kalite kaybediyor. En kaliteli mesleki eğitim, liseyi bitirip kültür derslerini aradan çıkardıktan sonra mesleki eğitime odaklı alınan eğitimdir. Üniversitelerin birinci sınıflarındaki kültür dersleri de kaldırılmalı. Çünkü öğrenciler zaten bunların daha fazlasını okuyarak üniversiteyi kazanmışlar. Zaten de çok önemsenmeden işleniyor.

Meslek eğer 3-4 ay gibi kısa sürede öğrenilebilecek pratiğe dayalı ise halk eğitimi merkezlerinde, yıllarını vererek tecrübeyle öğrenilecek meslek ise mesleki eğitim merkezlerinde, çok teknik ve teorik bilgi isteyen meslek ise meslek yüksekokullarında öğretilmelidir. Eğitim müfredatları çalışma hayatında lazım olmayacak bilgiler içermemelidir. Öğrencilere notlar ezber değil beceri karşılığı verilmelidir.

Usta öğretici çırağı mesleki eğitim merkezine değil, mesleki eğitim merkezi çırak adayını usta öğreticiye göndermelidir. Çırak alacak usta öğreticiler mesleki eğitim merkezlerine başvurmalı, mesleki eğitim merkezleri ise başvuruyu kabul ettiğinde çıraklık ilanı yayınlamalıdır. Meslek öğrenmek isteyen kişiler mesleki eğitim merkezlerinin ilanlarından meslek öğrenme imkanlarını takip ederek istedikleri mesleği öğrenmeye başlayabilmelidir. Mesleki eğitim merkezlerinin şu anki mevcut sisteminde, herkes ancak tanıdığı birinin yapabildiği mesleği öğrenebilmektedir.

Kalfalık belgesi sahipleri mesleki eğitim merkezinde 3-4 ay gibi bir sürede zorunlu ustalık eğitimine tabi tutulduktan sonra ustalık sınavına alınmalıdır. Halk eğitimi merkezlerinin verdiği sertifikalar da ustalık belgesi alma hakkı kazandırmalıdır.

 
Toplam blog
: 12
: 66
Kayıt tarihi
: 23.11.17
 
 

24 Temmuz 1984 Adana doğumluyum. Adanalıyım. Adana'da ikamet ediyorum. Bekarım. Endüstriyel Elektro..