Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '17

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

En Sevdiğim Besin Takviyeleri

En Sevdiğim Besin Takviyeleri
 

Direk konuya girelim. Baharatlardan : Zerdeçal (doktorunuza danıştıktan sonra veya düşük dozlarda veya arada bir), zencefil, tarçın, kekik, çörekotu, sumak, karanfil, tane karabiber (her seferinde 1 veya 2-3 tane), kırmızı biber, nane, biberiye, kimyon, yeşil çay, kişniş (kişnişin herhangi bir şeye faydası var mı bilmiyorum ama ben tadını seviyorum ve vardır herhalde diyorum, mesela günde bir veya iki defa yemeklerden sonra avucunuzun içine15-20 adet kişniş, 10-15 tane çam fıstığı, 10-15 tane kuş üzümü koyup ağzına atıp çiğneyerek yiyebilirsiniz.)

 

Kuru yemişlerden : Ceviz, badem, fındık, kuş üzümü, çam fıstığı (Şam fıstığı değil dolmaya konulandan), hurma, kuru kayısı, kuru incir.

 

Vitamin, mineral : B12 vitamini, D3 vitamini, magnezyum, omega 3. (Calcium’u doktorunuza danıştıktan sonra.)

 

Meyve sebzelerden : Limon, nar suyu, soğan, sarımsak. (Brokoli çok faydalı diyorlar ama ben tadını sevmiyorum.)

 

Prebiyotikler, probiyotikler : Bu konuyu bilmiyorum ama evde yapılmış fermente ürünler yani elma sirkesi, turşu, belki boza gibi şeyler diyorlar. Ben arada sırada kefir içiyorum.

 

Kahvaltılıklardan : Çoğa kaçmamak şartıyla bal, kaymak, tereyağ, tahin. Nar suyu özütü, karadut suyu özütü, keçiboynuzu özütü. Tabii eğer şeker hastalığınız varsa tatlılardan kaçınmak lazım.

 

Ben doktor değilim. Bu konuların uzmanı hiç değilim. Yukarıdakiler bir taraftan kulaktan dolma şeyler, bir taraftan da benim uygulamaya çalıştığım şeyler. Taktir yüce milletimizindir ?

 

 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..