Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '07

 
Kategori
Havacılık
 

En Yeni Havacılar

En Yeni Havacılar
 

TOBB ( Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği) ETÜ ( Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi ), 8 Temmuz 2004 tarihinde kurulmuş, 2004-2005 eğitim öğretim yılında ilk öğrencilerini almış ve TOBB ETÜ, vakıf üniversiteleri içinde en yüksek burslu kontenjana yüzde 56 ile sahiptir. Yani ücretli öğrencilerden çok burslu öğrenci bulunmaktadır.

“ Aylardır burada sivil toplum ve havacılık konularında yazılar yazan Talip Bölükbaşı’na ne oldu? Üniversite reklamcılığına mı soyundu? “ dediğinizi duyar gibiyim. Yok, üniversite reklamcılığına soyunmadım. Gene sivil toplum ve havacılık konularında yazmaya devam edeceğim. Konuya bu şekilde girmem, dün ( 25 Eylül 2007) Ankara’nın bu genç üniversitesinden aldığım çağrıya uyarak katıldığım tanışma toplantısını anlatmak için bir “giriş” oluşturmak amacımdan kaynaklanıyor.

2007 yılının ikinci yarısında, gerçekten çok genç ve dinamik unsurları içinde barındıran bu üniversitemizde bir öğrenci topluluğu kuruluyor. TOBB ETÜ Havacılık Topluluğu (ETÜHAVK), kurulur kurulmaz da etkinliklerine başlıyor bu topluluk; Konya’da bulunan 3. Ana Jet Üs Komutanlığı oluyor ilk ziyaret edilen havacılıkla ilgili birim. Hemen ardından da, Ankara Akıncı Hava Üssü ve Etimesgut Hava Müzesi'ne gezi düzenleniyor. THK Hava Müzesi ve Paraşüt Kulesi ziyaret ediliyor. Araya giren yaz tatili ile de etkinliklere bir süre ara veriliyor.

Bu toplulukla benim tanışmamda, hemen hemen kuruluş günlerine rastladı. Topluluğun dinamik iki yöneticisinin, Topluluk Başkanı Zeynel ve yardımcısı Giray’ın Türk Hava Kurumu Çankaya Şubesini ziyaretlerinde, ETÜHAVK’ın kuruluşundan haberli oldum. O günden sonra, bu genç ve inançlı havacılarımızla sık sık görüştük.

25 Eylül 2007 günü, yani dün, ETÜHAVK eski üyeleri ile, üniversiteye yeni kayıt yaptırmış ve topluluk üyesi olmuş yeni öğrenciler için bir tanışma toplantısı düzenlenmişti. Başkan Zeynel Gündüz’ün çağrılısı olarak ben de o toplantıya katıldım. Toplantı, Üniversite’nin Mütevelli Heyeti Üyesi (E) Hv.Plt.Tuğ.Gen. Dr. Ahmet Dinçyürek’in açış konuşması ile başladı. Ardından topluluk başkanı Zeynel Gündüz konuşmasını yaptı.

Başkan konuşurken çok heyecanlandım. Önce yaptıklarını, (benimde yukarıda belirttiğim etkinlikleri) anlattı, ardından önümüzdeki günlerle ilgili projeleri anlattı. Neler yoktu ki, hepside ayakları yere basan sağlam projeler. Öncelik Model Uçak Eğitimi’nde, ardından Yamaç Paraşütü, Paraşüt, Radyo Kontrollü Uçak Pilotluğu, Planör Pilotluğu Eğitimleri geliyor. Genç olmadığıma ve o üniversitede öğrenci olmadığıma hayıflanmadım desem yalan söylemiş olacağım.

Soru cevap bölümünde bana da söz düştü, ısrarla paraşütle atlamak arzusunda olduğunu belirten, havacılık sevdalısı genç kızımızın sorusu üzerine; Şubemiz etkinliklerine katkı sağlayan, topluluk üyeleri için şubemiz kontenjanından Paraşüt Eğitimi’ne gönderme sözünü verdim. Ardında da, Bakanlar Kurulu Kararı gereğince hiçbir makamdan izin alınmadan satışı yapılabilen, THK Yardım Pulları’nın Topluluk üyeleri tarafından satışı yapılması halinde, satılacak bu pulların bedelinin yüzde 25’ini ETÜHAVK’a bırakacağımıza ilişkin Şube Yönetim Kurulumuzun kararını ilettim. Sevinçle karşılandı.

Havacılığa başlamanın bir yaşının olmadığını, bulunduğum ortamlarda sıklıkla söylüyorum. Her yaştaki insanın yapabileceği bir havacılık etkinliği mutlaka vardır. Uçurtma uçurmaktan astronotluğa kadar pek çok etkinliği içinde bulunduran havacılık, herkesi kucaklıyor. Dün havacılığa gönül vermiş, işe bir yerden başlamak kararlılığında olan, sayıları az da olsa, ileride çığ gibi büyüyeceklerine gönülden inandığım genç havacılarla birlikte olmaktan çok büyük keyif aldım. İnanıyorum ki, bu gençlerin arasında geleceğin önemli havacıları da vardı.

Amatör Pilot ve Üniversite’nin Makine Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ünver Kaynak hocamla da tanışmak ve kısa da olsa havacılık konuşmak ayrı bir keyif kaynağı oldu.

Dilerim Ankara’da bulunan Üniversiteler’in Havacılık kol ve kulüpleri de bu tür etkinliklerinden haberdar ederler de, onlarlada yakından tanışma olanağımız olur. Gene dilerim ki, havacılık toplulukları olmayan Üniversitelerimizde en kısa sürede bu topluluklarını kurarlar ve aramıza katılırlar

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..