Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Enerji vampirlerinden nasıl kurtulursunuz ?

Enerji vampirlerinden nasıl kurtulursunuz ?
 

Öğlen tatilini fırsat bilerek maniküre gittim. Önceden randevu aldığım için rahattım.

Tam vaktinde ordaydım, zili çaldım, uzun bir beklemeden sora kapıyı açan manikürcüm adeta hasta gibiydi, suratı sapsarıydı ve tüm enerjisi tükenmişti.

Hayırdır neyin var diye sorarken, içeride bir müşterisinin olduğunu ve beş dakika beklememde bir sakınca olup olmadığını sordu.

Bekleme odasına geçtim, kapı açıktı ve ben manikürcüm ile diğer müşterinin konuşmalarını duyabiliyordum.

İşte o anda neden enerjisinin bittiğini ve hasta modunda olduğunu anladım manikürcümün.

Müşterisi 70 yaşlarında bir bayandı ve sürekli uğradığı haksızları anlatıyor, herkesi suçluyordu.

Önce yeğenlerine ne fedakarlıklar yaptığını ve onlardan zerre kadar takdir görmediğini anlatıyordu, sonra birden kardeşlerine yöneltti suçlamalarını. Aslında bütün suç kardeşlerinindi !

Soluksuz anlatıyordu, son derece rahatsız olmuştum ama yapacak bişey yoktu.

Yaklaşık beş dakika sonra işleri bitti ve yaşlı bayan yanıma geldi oturdu.

Bu sefer bana anlatmaya başladı.

Konuyu döndürüp dolaştırıp, çiçeklere getirdim. Konu çiçek olunca, artık suçlamalar bitecek diye sevinirken, o da ne ? Bu sefer bir "hırsızlık" ve "çalmak"tır girdi olayın içine.

Yaşlı bayan sürekli her tarafta hırsızların olduğundan ve sürekli onun bahçesindeki çiçeklerini çaldıklarından bahsetmeye başladı.

Çiçek hırsızlarını yakaladığını, ama başka hırsızların da olduğunu, bahçesine gizli kamera alacağını, kimlerin hırsızlık yaptığını tespit edip, polise şikeyet edeceğini..... v.s.

Yine soluksuz anlatmaya başladı.

Benim manikürüm başlamıştı ama yaşlı bayan gitmek bilmiyor ve ısrarla anlatıyordu.

Bir ara enerjim o kadar düştü ki içim çekildi bir anda.

Rahatsız olduğumu fark eden manikürcüm, yaşlı teyzeye yağmur yağacığını ve geç kalmadan gitmesini söyledi ama nafile, konuştukça konuşuyor, susmak bilmiyordu.

Aslında buna konuşmak denemezdi tabii, suçlamak ve yakınmaktı tek yaptığı.

Benim manikürüm bitmeye yakın, size doyum olmaz diyerek kalktı ve gitti yaşlı kadın.

Manikürcümle birbirimize bakıp, bitik bir şekilde gülmeye başladık.

Yaklaşık 20 yıldır tanıyormuş bu yaşlı bayanı ve maalesef insanların enerjisini tüketen biriymiş.

Tipik bir enerji vampiri hikayesi.

Peki ne yapmalı, nasıl davranmalı bu enerji vampirleri karşısında ?

- Onları kısa sürede tespit etmeyi öğrenmelisiniz. Gittiğiniz bir toplantıdan tükenmiş olarak döndükten sonra o kişiyi fark etmenizin hiçbir faydası olmaz. Bu konuda bir uyanıklık geliştirin. Birisiyle birlikteyken enerji durumunuzu ara ara kontrol edin.

- Kişisel alanınıza değer vermeyi ve korumayı öğrenin. Kendiniz ve sahip olduklarınız için harekete geçin. Zamanınız, pozitif enerjiniz ve diğer değerli kaynaklarınız çok kıymetlidir ve enerji vampirlerinden korunmalıdır.

- Onları hayatınızdan çıkartın. Eğer hayatınızdan çıkartamıyorsanız (aile üyeleri, ibirlikte çalıştığınız kişiler) birlikte olduğunuz zamanları kısaltın veya onlarla belli konuları ve kişileri konuşmak istemediğiniz söyleyin.

- Kendi ihtiyaçlarınızı dile dökmekten ve talep etmekten çekinmeyin. (Zamana, dinlenmeye, rahatlamaya, kendimle olmaya ihtiyacım var vs.)

- Kendi zaaflarınızın farkına varın. Bir enerji vampirinin sorununu çözmeye, onu dinleyerek empati kurmaya veya para vererek ona yardım etmeye çalışmayın. Böyle bir ihtiyacınız varsa neden böyle hissettiğinizi dikkatlice araştırın.

- Duygusal olarak kendinizi bir vampirden ayırın. Onun durumuna göstereceğiniz empati veya duygusal tepkiler enerji barajınızın kapılarını açmak olacaktır. Etrafınızda güçlü bir koruma alanı yaratın. Bunu zihinsel olarak hayal ederek kolayca yapabilirsiniz. Sizi bu enerji emicilerden koruyan görünmez bir zırhla kaplandığınızı hayal edin.

Sahip olduğunuz değerli yaşam enerjinizi başkalarının sömürüsüne kapatırsanız emin olun kendi mutluluğunu için daha fazla enerjiye sahip olacaksınız.

Saygılarımla,

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..