Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '15

 
Kategori
Eğitim
 

Enerji Yöneticisi Olacak..

Enerji Yöneticisi Olacak..
 

Türkiye'nin genç ve yetişmiş Enerji Yöneticilerine ihtiyacı var.


Sıkıntılı bir üniversite tercih dönemi  geçirdik. Stres, boyuma göre normal olan kilomdan üç kiloya yakın aldı. Oğlan ‘hukuk’ istiyor, başarı sıralaması tutmuyor. Diğer girebileceği yerler için gece-gündüz tercih listeleri hazırladım.

Türkiye’de tek lisans eğitimi veren KTO Karatay Ün.İşletme ve Yönetim Bilimleri Fak. Enerji Yönetimi Bölümü son güne yakın gözüme çarptı. Oğlanı, annesini ve ablasını ikna için ‘tıkl-amadığım’  sayfa, konuya yakın meslekten sormadığım dost kalmadı.  Iııh.. benden başka ikna olan yok! Çareyi, arabamıza atlayıp Konya’ya gitmekte bulduk. Bizleri güler yüz ve sabırla karşılayan bölüm hocalarına aklımıza gelen herşeyi sorduk. Ben can atıyorum, anne ve abla ikna oldu gibi.. Ama oğlan hala gergin.!

Benim enerji verimliği ile tanışmam çok eski:  TEMA Vakfı, 2008 yılında dünyaca ünlü çevre analisti Lester R. Brown’u İstanbul’a davet etmişti. Brown’un konferansından sonra  Miniatürk’e geçtik. Küresel ısınmaya dikkat çekmek, vatandaşları elektrik tasarrufuna özendirmek için Türkiye’nin tarihi zenginliklerinin sergilendiği alanda beş ilin (Ankara /TBMMve Anıtkabir, İzmir /Saat Kulesi, Adana /Taş Köprü, Konya /Mevlana Müzesi ve Kocaeli/ Saat Kulesi) ışıkları10dak. elektirkleri söndürülmüştü.Temsilcilerimiz aracılığı ile, Erzurum/Çifte Minare, Alanya / Kale, Antalya/ Saat Kulesi, Gaziantep/Şehit Kamil ve Şahinbey Belediye Parkları, Fethiye/Kordon Boyu, Zonguldak/Madenci Anıtı, Merzifon/Kara Mustafa Paşa Medresesi, Çanakkale/Cumhuriyet Meydanı, Nevşehir/Valilik Binası, Sivas/İnönü Konağı, Kütahya/Atatürk Heykeli ve Ordu/İlk Adım Anıtı’nda da eylem gerçekleştirilmişti.

Oğlum Ege’yi, Enerji Yönetimi okumaya ikna ettim. Bu yıl 30 kişi alınan bölümü’ tam burslu’ olarak okuyor. Daha bir aylık olmadan, Konya’da yapılan  6.Türkiye Enerji Zirvesi organizasyonunda hocaları görev vermişler. İlgi alanım “büyüyen ekonomi, çevresel etkiler ve toplumsal sorumluluk arasında denge “olunca Türkiye Enerji Zirvesine ben de katıldım. 

Enerji Yönetimi  şöyle tarif ediliyor: Ürün kalitesinden, güvenlikten veya çevresel tüm koşullardan fedakarlık etmeksizin ve üretimi azaltmaksızın enerjinin verimli kullanımı doğrultusunda yapılandırılmış ve organize edilmiş disiplinli bir çalışma.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının verilerine göre;                                                                                    - Ekonomisi sürekli olarak büyüyen ve nüfusu artan ülkemizde;  enerjide dışa bağımlılığımız % 72. Bunun parasal değeri  60 milyar dolar cıvarında.

- Enerji verimliliği çalışmaları ile Türkiye’nin Enerji Yoğunluğunun (milli gelir başına tüketilen enerji) 2023 yılına kadar, 2011 yılına göre en az %20 azaltılması hedef.

 

Özetle; Enerji yönetimi ,3 lambadan birini söndürmek değil.!

Türkiye’nin genç ve yetişmiş  Enerji Yöneticilerine ihtiyacı var.

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..