Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '06

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Enfes bir lezzet haşhaşlı kek

Enfes bir lezzet haşhaşlı kek
 

Uzun yıllar Almanya da yaşamış olan kuzenimin evine gittim geçenlerde. Kapıyı açar açmaz enfes bir koku sardı her yanı. İlginç ve güzel pastaları evinden eksik etmeyen kuzenim, nasıl bir pasta yapmıştı ki bu kadar güzel kokuyordu?

Hemen kokunun geldiği yöne, mutfağına koştum. Tezgahın üzerinde , etrafı sanki kum tanecikleriyle kaplanmış, dumanları tüten bir kekle karşılaştım. Alman bir arkadaşından aldığı tarifi denemişti bu kez.

Meşhur filtre kahvesiyle birlikte ikram ettiği, dilimlenmiş kekimizi yemeye başladık. Bu arada kum taneciklerinin, mavi haşhaş olduğunu öğrendim. Ağzınıza bir yudum attığınızda dişlerinizin arasında çıtırtılar hissediyorsunuz. Damağınızda hoş bir lezzet bırakan kekin, nasıl bittiğini anlamıyorsunuz. Bu tadı merak ettiyseniz, hazırlaması, yemesi kadar kolay olan tarifi deneyebilirsiniz.

Gelelim tarifine; büyük marketlerde veya aktarlarda bulabileceğiniz bir su bardağı kadar mavi taneli haşhaşı, ayrı bir yerde bir su bardağı toz şekerle çırptığınız 7 adet yumurta akıyla birleştiriyorsunuz (hani denir ya, kar haline gelene dek çırpılmış yumurta akı olacak) Yine bir su bardağı un ve 250 gram erimiş margarin ile 2 çay kaşığı kabartma tozunu da ekleyip, çok az karıştırıp fırına veriyoruz.

Kekiniz fırında kabarıp, nefis kokular evinizi sarmaya başladığında bana hak vereceksiniz.

 
Toplam blog
: 45
: 2610
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

Uzun yıllar insan kaynaklarında Ekonomist olarak çalistim. Bir sure Yaratici Yazarlik atölyesine dev..