Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Enfes bir şehriyeli pilav tarifi (Adım adım resimli anlatım)

Enfes bir şehriyeli pilav tarifi (Adım adım resimli anlatım)
 

Pilavın her çeşidine biterim ama özellikle Şehriyeli Pilavla başka bir aşk yaşarız. Bana kalsa "Nohutlu ve Şehriyeli Pilav" filan gibi kombinler de yapabilirim ama sevgili eşim genelde bu tarz fazla malzemeli karışımlar yerine "Sade" Pilavcılardandır.

Ama bakıyorum da sizler arasında da Şehriyeli Pilav sevenler öyle çok ki, benden sık sık tarifini anlatmamı istiyorsunuz. Ah siz 40 yılda bir yemek yapmak istersiniz de, ben sizi hiç kırar mıyım? :)

 


Ama önce, "İki resim arasındaki 7 farklı bulun" bulmacalarıyla büyümüş bir nesil olarak, sizden şimdi yukarıdaki tablo gibi sunumda gizli olan "Kalp" şeklini bulmanızı isteyeceğim.

İlk bulana benden Şehriyeli Pilav Tarifi bedava!:))) Yanında da Cibi Cibi Cis marka Krem. O da fabrikamızın hediyesidir çok muhterem abilerim:))) Ayyy Neşeli Günler'i her gün izlesem doyamam. Dün akşam bir milyonuncu kere Hababam Sınıfı vardı, yine ilk günki heyecanla ağzım kulaklarımda seyrettim:)

Artık Sade Pilav tarifimden sonra, her birinizin birer "Pilav Ustası" olduğunuzu, gönderdiğiniz resimlerden, yazdığınız maillerden ve topladığınız takdirlerden anlıyorum. O zaman şimdi de bir üst level'a atlayalım veeee artık Şehriyeli Pilav da yapabilelim ama değil mi?


Adım Adım Resimli Anlatımıyla
ŞEHRİYELİ PİLAV TARİFİ

Malzemeler
(3-4 kişilik)

1 yemek kaşığı Tereyağ
1 yemek kaşığı Riviera Zeytinyağı
1 bardak Yasmin Pirinci (siz isterseniz Baldo pirinci de kullanabilirsiniz, tercihinize kalmış)
1/2 çay bardağı Tel Şehriye (ya da Arpa Şehriye- her ikisinde de formül aynı)
2 su bardağı Kaynar Su
1/4 tablet Et veya Tavuk Bulyon (İstemezseniz hiç kullanmayabilir ya da evde hazırda et suyu/tavuk suyu varsa onu da kullanabilirsiniz tabi)
1 silme çay kaşığı Tuz

Şimdiiiii....

İlk olarak, orta ateşte, mümkünse teflon bir Pilav tenceresine zeytinyağını ve tereyağını koyup, biraz karıştırarak, eritiyorum.


O esnada bir bardak Pirinci, tel süzgeçe döküp, akan su altında, suyun beyazlığı gidene kadar, iyice yıkayıp, nişastasından arındırıyorum.

 

 

Tenceredeki yağ ufaktan kızmaya, minik minik köpürmeye başlayınca, önce içine Şehriyeyi döküp, yine orta ateşte karıştıra karıştıra yakmadan kavuruyorum.

 

 

 

 

 


Onun rengi koyulaşınca (ama kahverendi olmasın, resimdeki gibi olması yeterli) içine yıkayıp, iyice süzdüğüm pirinçlerimi de ekliyorum.


Karıştıra karıştıra beraber kavurarak, beyaz olan pirinçlerin renginin artık biraz daha şeffaf hale dönüştüğüne şahit oluyorum.


Artık içine kaynar Su dökme zamanı geldi. Kettle'da kaynattığım 2 bardak suyu, elimi tencereden yükselecek buharla yakmamaya dikkat ederek, üzerlerine ilave ediyorum.

 


Bir karıştırıyorum.


İçine arzu ediyorsam çok azcık Et Bulton katıyorumç Dediğim gibi istemezseniz, bunu yapmak zorunda değilsiniz.


Bir silme çay kaşığı kadar da Tuz ilave ediyorum. Siz daha çok ya da daha az tuzlu seviyorsanız, bunu kendinize göre ayarlayın lütfen:)


Şimdi yine güzelce bir karıştırıyorum ve artık kapağını kapatıyorum.

 

 

 

 
Bu aşamada hemen altını da en kısığa alıyorum. Benim ocağımda 10 seviye varsa, ben 1 seviyesine getiriyorum ki, en hafif ateşte güzel güzel yavaş yavaş pişsin pilavım.

 


Zaten 10 dakika gibi bir sürede suyunu çekiyor neredeyse... Aralarda kapağını açmıyorum ki, buharı kaçmasın. Tencere kapağının cam olması burada işime yarıyor:)

Artık suyu kalmadığını gördüğüm anca, kapağını açıp, yine de emin olmak için tahta kaşıkla pilavın ortasında bir yerlerden pilavı kenara doğru çekerek bir boşluk açıyorum ve bakıyorum ki, o boşlukta hiç su görmüyorum, bu demek oluyor ki artık pilavım pişmiş ve artık ocağın altını kapatabilirim.

 


Elektrikli ocak kullanınca, o bölüm hala sıcak olduğu için, Pilav tenceremi ocakta artık altı sıcak olmayan bir yere alıyorum ve bir kağıt havlu koyup, üzerine kapağını kaparak, 5-10 dakika kadar demlenmeye ve dinlenmeye bırakıyorum.


Demlenme işlemi bitince, kapak terlemiş oluyor, onu o kağıtla silip, atıyorum. İşte enfes bir Şehriyeli Pilav karşımda afiyetle yenmek üzer bana bakıyor. Eh sizi kırmayıp nasıl yapılacağını anlattığım gibi, onu da kırmam, hapur hupur yerim madem:)


www.usengecsef.com
www.facebook.com/usengecsef
www.twitter.com/usengecsef
www.instagram.com/usengecsef 

 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..