Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '09

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Engel bizim kafamızda

Bursa'nın en işlek, tam merkezindeki bir alt geçitten ilerliyoruz. Yanlarda mağazalar, cıvıl cıvıl insanlar karşımızda. Az ileride 3-5 basamaklı bir tümsek beliriyor ve oradan aşağı inmeye çalışan dede. Dede yaşlı, sağ kolu da felçli. Sol kolunda bastonu, teker teker inmeye çalışıyor. Yaklaştım: "Amca, yardımcı olayım" dedim. Amca doğruldu ve "Allah razı olsun, yavaş yavaş iniyorum" dedi. Amcanın basamakları bitirmesini ilginç bir ruh hâli ile izledim.

Sonra dedim ki, o amca benim babam ya da öz amcam da olabilirdi. Mutlaka yardım etmek isteyenler olur; fakat bu çözüm değil. Alt geçitin sonuna geldiğimizde, çıkış dikliğinin yaklaşık 60-70 basamak olduğunu fark ettim. Orada engelliler için hiçbir düzenek yok. İlerkinde var ama çalışmıyor.

Burası Türkiye'nin 4. büyük şehri ama engelleri çok. Gözü görmeyen, bir ayağı tutmayan ya da tekerlekli sandalye mağdurlarına tanınan hiçbir kolaylık da yok. Pardon, sanırım engellilere otobüsler ücretsiz. Peki bu adam otobüse nasıl binecek? 5 basamaklı merdivenden 10 dakikada inebilen engelli vatandaşımız, otobüse kaç dakikada biner? Sanırım bu sorunun cevabını hiçbir belediye başkanı veremez.

Öte yanda ise sokak köpeklerinin haklarını savunan insanlar boy gösteriyor. İçimden yazıklar olsun demek gelse de, diyemiyorum. Dediğin an sen de hayvan katili olursun. Yahu, insanı sevmeyen hayvanı nasıl sevsin? Şu ana dek kaç tane engelli vatandaşın sorunu çözüldü ya da ihtiyacı giderildi? Bence çok değil!

Önemli noktalardaki alt geçitlere -tümüne diyemiyorum- metrolardaki asansörler gibi bir şey neden olmasın? Sanayi devi Bursa için bu çok maliyetli bir şey olmasa gerek. Bir şehrin valisi adam gibi birisiyse, o şehir adam olur. Değilse, her şeyi unutun. Şimdi bu yazının bir kopyasını da Bursa Valiliği'ne mail atacağım. Sonra da Valimiz hakkında gereken kararı veririz.

Bursa'nın tek sorunu yol, meydan, park, bahçe ya da stadyum değil. Bursa'nın birçok engeli, bir sürü de engellisi var. Merdivenlerden inemeyen engellinin sorunu kolunda, peki bunları düşünemeyen yöneticilerin sorunu nerelerinde?

Engel bizim kafamızda!

 
Toplam blog
: 16
: 560
Kayıt tarihi
: 10.03.09
 
 

Bursa'da öğrenim hayatını sürdürüyor. Henüz hayatının baharında olmakla birlikte, hayatı ve kendini ..