Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '19

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Engel Sevgisizlik Değildir

En Büyük Engel Sevgisizlik Değil İlgisizliktir. Bu yazıyı yazayım mı yazmayayım mı çok tereddütler geçirdim. Ama bu gün 10 Aralık İnsan Hakları Günü nedeniyle dava arkadaşlarımı uyarmak ikaz etmek için yazmaya karar verdim. 3 Aralıkta birçok etkinlik yapıldı Valiler Kaymakamlar Belediye Başkanları ve birçok etkili ve yetkili katıldı. Bunların tümü açık kaynaklarda mevcut yani bu konularda hangi İllerdeki mülki Amirler hangi Basın açıklamalarını yapmış hangi faaliyetlere katılmış biliniyor. İlgili olan tüm etkili ve yetkilileri tebrik ediyorum.

 

Beni hem güldüren hem de sinirlendiren bir Basın açıklamasında Memur-Senengelliler komisyonundan geldi efendim neymiş en büyük engel sevgisizlikmiş. Sevgi karşılıklı saygı zorunludur diyerek eleştirimize başlayalım. Sonrada soralım sevgiyle iş hayatın sendikacılığın nasıl bir bağı olduğunu soralım. Engellilik sevgiyle saygıyla değil ’de Hak mücadelesiyle ifade edilir. Her konuda gümbür gümbür Hak mücadelesi yapacaksın ama engelliye gelince sevelim sevilelim Allah aşkına böyle bir sendikal mücadele dünyanın neresinde var tebrik ederim. Sendikal mücadeleye sevgiyi de katınız aşkı ne zaman dâhil edeceksiniz. Beni üzen bir yanı ’da farklı İllerde engellilerle ilgili hiç bir faaliyet yapmayan Memur-Sentemsilcileri bu yazıyı paylaşmışlar. Ne diyelim sevginiz daim olsun. Ama bu sevginiz benim sorunlarımı çözmüyor. Hani bir şarkı var ya sevgi yetmiyor.

 

Bazı talepler var onların çoğuda analiz yapılmadan istişareyle alınmayan kararların sonucu beni üzen bir faaliyetleri’de her sene aksatmadan gözlerini kapatarak farkındalık yapmaya çalışmaları bu faaliyetler aciz insan paradigmasını güçlendirir ben size belki basın açıklamalarınıza farklı bir açı olsun diye örneklendirelim. Atmış bine yakın engelli kamu görevlisi var. Otuz yıl bir engelli çalışacak ve görevde yükselemeyecek vasıflı engelliler hemen atansın Avukat Öğretmen Psikolog ve benzeri formasyonlara sahip arkadaşlar hemen atansın diğer çalışan engellilere hizmet içi eğitimlerle vasıfları arttırılsın tüm Kamu ve yerel idareler erişilebilir olsun. Engellilerin çalışma hayatındaki araç gereçleri tam olsun görmeyenlerin bilgisayar ve ekran okuyucu problemleri çözülsün. Engellilerin engellikten kaynaklanan ilave giderleri var bu giderlerin ödenmesi için engellik tazminatı yâda farklı çözümler üretilsin. Engellilerin ortez protez farkları ödensin. Bir görmeyen beyaz bastona yirmi iki lira ödendiği için ne yapıyor derneklerden alıyor. Ya Rehabilitasyon merkezinden istiyor yâda ne yapalım deyip parayla Beyaz baston alıyor.

 

Toplu taşımada engelsiz ve erişilebilir yolculuk keyfi özlemimiz devam ediyor ne araçlar erişilebilir nede otobüslerde sesli uyarı sistemi var. Özel eğitim ödeneği arttırılsın tüm merkezi ve yerel idarelerin internet siteleri görmeyenlerinde kullanabileceği şekilde dizayn edilsin daha uzayabilir. Bana şunu diyebilirsiniz yahu tümünü tanıyorsun senin dava arkadaşların neden bu işleri özelden görüşmüyorsun. Evet, asıl gelmek istediğim yerde burası.

 

Ben Memur-Sen’i dava olarak gördüğüm için üye oldum. İzmir’e tayinim çıktığında bazılarını tanıyordum. İş yeri temsilcimiz İbrahim Dalma üye olur musun dedi. Bende tabii olurum dedim. Çünkü bu Mehmet Akif İnan ve arkadaşlarının davası söz buraya gelmişken talebi mide ileteyim sendikamız Yedi Güzel Adam kütüphaneleri kuruyor. Tebrik ederim daha öncede yazmıştım Yedi Güzel Adamın eserleri sesli kabartma ve E-kitap formatında olsun bizde okuyalım. Sonrasında ben İzmir’de tekrar Başkan oldum. Sevgili abim hocam hangi güzel sıfatları yazsam az gelecek Abdürrahim Şenocak ben kendisini ne zaman ararsam telefonum açılır ve geri dönülürdü çünkü bu geri dönmemeleri ve açılmayan telefon meselelerini çok yaşadık. Hangi Kamu kurumunda derneğimizin işi varsa hocamı telefonu ve selamıyla anında çözülürdü. Biz bilgisayar kursu yapmıştık Menemende Lokman Ayva Aylin Çiftçi sendikamız ve Mülki Amirlerle harika bir program yaptık. Hocam görevden ayrılınca maalesef sendikayla hiç bir işimiz yürümedi. Sonra engelli komisyonları kuruldu beni önerdiler bende kabul ettim.

 

İki kez Antalya’daki toplantıya gittik. O toplantılar benim için çok faydalı oldu. Birçok yeni dostum oldu farklı İllerdeki arkadaşlarımla bağımız kuruldu. Tanıştıklarımla hasret giderdik ve bilgi paylaşımımız oldu. Şu ilgimiz çekmişti farklı Siyasi görüşlerden arkadaşlarda Memur-Senengelli komisyonuna dâhil olmuş biz camiayı iyi kötü biliriz olsun önemli olan bir çalışmanın olması. Baktım İzmir’de komisyon kurulmadı. Şu an kimin ismi kayıtlı onuda bilmiyorum ama şunu çok iyi biliyorum özellikle İzmir’deki toplantılarında engellilerin temsilcisi yok onu çok iyi biliyorum yokmuşuz gibi davranma fikri hâkim. Zaten bu yok sayma zihniyeti yüzünden bizim sorunlarımız çözülmüyor. Bende doğrusu ’ya Memur senle hiç bir sorunumu paylaşmıyorum yalnız şöyle bir parantez açayım. Büro Memur-Sen 3Nolu şubeye kayıtlıyım oradaki Ferdi Başkanım ve diğer yönetimle ilişkilerimiz iyi ama komisyonları yok ben yine de İl ve İlçelerde Sendikalarımızda engelli komisyonları olsun. Evet, Ferdi Başkanımı ayrı tutuyorum tüm katılımın olduğu toplantılara Başkanım beni ’de davet ediyor.

Eskiden Memur-Senİzmir’in iftarlarına katılıyorduk bizzat davet ediliyorduk gerçi iftarlar kaldırıldı yardıma dönüştü kararını da duydum bence buda güzel kimse aç açıkta değil ama fakire fukaraya yardım etmek iyidir.

 

Bu gün İnsan Hakları Günü ama sendikamız Basın açıklamasını okuyorum sevgiden bahsetmiyor haklardan bahsediyor engellilerin sadece sevgi sorunumu var lütfen olayları iyi analiz edelim sendikamız içinde bu kadar uzman var ve biride yahu böyle engelliler haftası Basın açıklaması yapılır mı demiyor. Çünkü kimsenin umurunda değil. Söyleyecek çok sözüm var ama çoğunu yazamadım ben uyarıyorum.

 

İstanbul sözleşmesiyle aileler zarar görüyor Avrupa birliği projeleriyle toplum değişiyor Ümmetin yetimlerine sahip çıkmak gerekiyor sendikalar ve Akil insanlar engellilik meselesini basite almayın engellilik insan hakları meselesidir insanca uygarca yaşama iş hayatında sorunların çözüldüğü bir dönem olsun. Rahatsız olan istifa eder. Evet, rahatsız olan istifa eder ben el değiştiren Belediyelerdeki sendikal istifaların sadece yönetim baskısıyla ifade edilmesinin eksik olduğunu ve iyi analiz yapılması gerektiğini düşünenlerdenim.

 

Sen görev mi istiyorsun. Asla ben artık aşama aşama görevlerimi bırakıp kendi halinde bir çalışan olarak yoluma devam etmek istiyorum neden dernekçilik ve sendikacılık tümü aynı ne kadar Hak savunuculuğu yapıyoruz ne kadar arkadaşlarımıza davamıza sahip çıkıyoruz. Hepimiz sorgulayalım uyarılarımı yaptım. Ben farklı zamanlarda Memur-Senyetkilileriyle görüştüm ve durumları özetledim İzmir’de kaç tane engelli üyelerinin olduğu hangi kurumlarda hangi kollarda kaç engelli var bununla ilgili bir çalışma dâhi yapılamadı zaten Türkiye’deki genel tabloda bu değil mi dün bir hemşirelik öğrencimiz araştırma yapıyor tabi önce veri soruyor 2011’den sonra yeni bir güncelleme paylaşılmadı hep yuvarlıyoruz Bakanlıklarda veri tabanıyla ilgili bir çalışmanın olacağı söyleniyor ama henüz net bir şey yok engelliler yaş cinsiyet eğitim durumu belirlenmeden yapılacak her türlü proje etkinlik eksik kalır maalesef.

 

Aşağıda da belirttim benim Sendikaya üyeliğim devam ediyor ve edecek diğer sendikalarda neler olduğunu da biliyorum kimler neler yapıyor hangi faaliyetleri kiminle yapıyor onları takipteyim. Sendikamızın sanırım Yalova’ydı bir engellilerin iş hayatında yaşadığı sorunlar Çalıştayı oldu demek ki fırsat verilirse daha neler olacak yolunuz acık olsun bu gün İnsan Hakları Günü kaç Kurum engelliliği Hak öznesi görecek ve Basın açıklaması yapacak takipteyiz şimdiden basın açıklaması yapacakları tebrik ederim. Sendikacılık güzel gerçi mevzuatta sıkıntılar var ama sendikacılar engellilerin sorunlarının bilinirliği ve çözümü için adım atmalarına da engel değil iş yeri ziyaretlerinde engelli personellerde dâhil edilsin yeniden bir şeyler yapmak için geç değil lütfen bırakın sevgi ve vıcık vıcık hümanizmi hak kazanımları için mücadelemize güç verin, Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..