Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '17

 
Kategori
Eğitim
 

Engelli Bireylere karşı duyarlılık seminerleri

Engelli Bireylere karşı duyarlılık seminerleri
 

Öğrenciler


Türkiye Beyazay Derneği İzmir şubesi olarak davet edildiğimiz Okullar, Yurtlar, Dernekler ve diğer kurumlara da Engellilerle iletişim, birlikte yaşama kültürüyle ilgili seminerler vermekteyiz. Geçen hafta beni heyecanlandıran bir teklif aldım. Görmeyen Sosyal Bilgiler Öğretmeni arkadaşım beni okuluna seminer vermeye davet etti. Bende yıllık iznimi alarak geçen Pazar günü düştüm yollara.
 
Afyon Bolvadin İlçesine doğru hareket ettim. Servise bindim, servis Engelli erişimine uygun değildi. Sonra da Otobüse bindim ve Afyon'a vardım. Arkadaşlarım beni alıp Bolvadin ilçesine götürdüler. Üç gün boyunca Gazi Orta Okulu'nda Mesut Aykuş arkadaşımla birlikte seminer verdik. Son gün aramıza Afyon şube Başkanımız Feyza Kayar’da katıldı.
 
Seminerde Engellilik ve farkındalık, Engellilerle iletişim gibi farklı konuları anlattık. Kabartma yazıyı, Beyaz Baston'u tanıttık ve çocukların görüşlerini anlattık. Öğrencilerimiz konuşan Beyaz Bastonu'nun karda rahat hareketi için icatlar tasarlamak istediklerini anlattılar. Kendileri küçük, yürekleri kocaman çocuklar. Bir öğrencimiz engellilerin de yüreği vardır dedi. Bu öyle bir mesele ki her yerde görmezden gelinen engellilerin uğraşılırsa ön yargıların nasıl yıkılacağını gösteren hiç unutamayacağım bir örnek oldu.
 
Bolvadin Bedensel Engelliler Derneği ve bölge gazetesini de ziyaret ettik. Ben Gazi Orta Okulu Müdürü'ne, Rehber Öğretmenimize ve bizleri davet eden Mesut Aykuş hocama ve üç gün bizleri dinleyen, farklı sınıflardan dört yüze yakın öğrencilerimize teşekkür ederim.
 
kaynak:
http://www.egemetropolgazetesi.com/haber/engelli-bireylere-karsi-duyarlilik-seminerleri-4001.html
 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..