Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '16

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Engelli çocuğu olan babalar ne dediler?

Engelli çocuğu olan babalar ne dediler?
 

ENGELLİ ÇOCUĞU OLAN BABALAR NE DEDİLER?


‘’ Peygamber (sav) “Ben mümine gıpta ediyorum. Öyle ki Allah verdiği için şükreder. Vermediği zaman sabreder.”

Baba demek hayata daha bir güvenli bakabilmek demek. Baba denge demek. Engelli çocuk için iyi bir baba cenneti, kötü bir baba cehennemi yaşatır. Engelli çocuğunun manevi takdiri ilahi sırrını anlayan babalar ise canla başla mücadelelerini gösterirler. Bir elin nesi var, iki elin sesi var demiş atalarımız. Anne şefkati desteği ile birlikte baba güven zırhını yüklenen engelli daha kolay başarıyı yakalayabilir. Çünkü destek tamdır engelli çocuğa. Sizleri aşağıda engelli çocuğu olan babaların sözleriyle bırakıyorum.

-Eğer yine hamile kalsanız ve doğacak çocuğunuzun engelli olduğunu öğrenseniz yine de bebeğinizi hayata getirir miydiniz?

-Anne: Elbette. O da benim canımdan bir parça. Ondan vazgeçmeyi hiç düşünmezdim bile. Çünkü onun da yaşamaya hakkı var. İnsan yaşamadan bilemiyor ama başa gelince de bu şekilde yaşamayı öğreniyor. Mutlu olmak sizin elinizde. Güzellikleri görmeye çalışırsanız hayatınız güzel olur. Ben buradan tüm engelli çocuğu olan ailelere sesleniyorum, evlatlarınızın kıymetini bilin. En ufak hatalarında onları ezip geçmeyin. Ve engellemelere inat, engelli çocuğunuzla hayatın tadını çıkarın.

-Baba: Eşimle aynı fikirdeyim. Asla çocuğumdan vazgeçmezdim. İsyan edip kendi hayatınızı da çocuğunuzun hayatını da mahvetmek sizin elinizde, olumlu düşünerek güzelleştirmekte. Engeller aşılmayacak diye bir şey yok, yeter ki isteyin…   (https://celebikaptan.wordpress.com alınmıştır...)

-Prof. Dr. Mim Kemal Öke, "Engelli bir çocuk için neden ben sorusunun cevabını buldunuz mu?" şeklindeki bir soruya ise şu yanıtı verdi:

·"Evet. Çünkü Tanrı benim olgunlaşmamı, dünyaya bakış açımın değişmesini, dikkatli bakıldığında hayatın eksilerinde dahi güzellikler olduğunu, insanlara tepeden bakmamamı, herkes için yapılabilecek şeyler olduğunu, gerçek sevgiyi öğrenmemi, kısaca insan olmamı istiyordu. İnsan olabilmek zordur. Sıra dışı işler sıra dışı kişilere baş etmeleri için verilir. Bunun için beni ve siz engelli ailelerini seçti diye düşünüyorum ve şükrediyorum. Nazlı beni insan yaptı. Onun gelişmesi adına 20 yıl çabalamadığım gün olmadı, bu arada çok özel duygular hissettim. Belki engelsiz bir çocukla bu kadar güzel bir 20 yıl geçiremeyecektim. O nedenle seçme şansım olsa ben yine kızımın babası olmak isterdim."

(http://www.engelliler.biz/forum/engellilerle-ilgili-haberler/68983-prof-dr-mim-kemal-oke-secme-sansi-taninsa-yine-engelli-babasi-olmayi-secerdim.html)

Dermân arardım derdime, Derdim bana dermân imiş…

Niyazi Mısri

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..