Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '14

 
Kategori
Psikoloji
 

Engelli dilencilere dikkat

Engelli dilencilere dikkat
 

Türkiye’de maalesef engelli dilenciler gerçeği var. Pazara, sokağa ve alışverişe çıktığınızda mutlaka bir engelli dilenciye rastlıyorsunuz. Engelliliğini suiistimal eden o kadar çok dilenci var ki, anlatamam. Maalesef bu tip insanlar Türkiye’de engelliye bakışı da zedeliyorlar. Engelli olmayan insanlar bu tip engellileri gördüğü zaman engelli algısı otomatik olarak şu oluyor: Engelli;’ Paraya muhtaç ve itibarı ayaklar altına alınmış bir insan portföyü’ oluyor. Türkiye Beyaz ay derneği Tavşanlı şube başkanlığımda engelli dilencileri dolaştım. Hepsine şunu söyledim.-Bırakın dilenciliği size Beyaz aydan maaş bağlatalım dedim. Emin olun şu şaşırtıcı cevapları aldım. Dediler ki;-Sen ne maaş vereceksin ki… Biz dilencilikten daha çok kazanıyoruz. İnanın şaşırdım. Bu resmen engelliliği suiistimal etmek anlamına geliyor. Neden bu konuyu gündeme getiriyorsunuz diye sorabilirsiniz? Ben engelliliği hiçbir zaman ‘işe yaramayan, paraya muhtaç ve engelliliğini kullanan bir insan olarak’ görmedim. Emin olun engellilere kişisel bilgiler kitabını yazarken engellileri hep özendim. Çünkü araştırmalarım sonucunda Allah-u Teâlâ katında engelli kardeşlerimizin kutsal bir yeri var. Engellilere hizmet etmenin hakka hizmet etmek olduğunu kavradım. Dünya hayatında ise deha, başarılı insanların hayatlarına baktığımızda emin olan çoğu insan engelli. Dehaların Engellilikleri yaşamlarına umut, sebep olmuş.

Hani yanlış bulduğum bir söz var:’Her insan bir engelli adayıdır’ Değil… Hiçbir insan engelli adayı olmak istemez. Ama şöyle dersek olur’ Her insan Başarılı bir engelli olmak yolunda ilerlemek ister’ Bu söz doğru olur. İşte o zaman her sağlıklı insan Başarılı, deha, çalışkan bir engelli adayı olmak ister.

Engelliliğini suiistimal eden bu tip insanlara itibar göstermeyelim. Engelli saygınlığını ayaklar altına alan dilencilik yapan bu insanları gerekirse tatlı dille uyaralım ve toplumda engellileri dilenci olarak gören zihniyet algılarını da değiştirelim.

  

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..