Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '15

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Engelli emekliliğinden yararlanan kişiler daha az maaş almaz

Sanılanın aksine kademeli engelli erken emekliliğinden yararlanan kişiler daha az maaş almaz. Ben kas hastasıyım. Kas hastası olmadan önce ve kas hastalığımın ilk başlangıcında (4-5 yıl) çalışabildim. Sonrasında hastalığım ilerleyince engelli emekliliğinden yararlanmak için başvurdum ve emekli oldum. Prim gün sayım 3600 idi. Emekli olamadan önce baya bi araştırdım ve sorduğum herkes engelli emekliliğinden yararlanarak emekli olduğumda prim gün sayım daha az olacağından alınacak emekli maaşının da daha az olduğunu söylediler. Aslına bakılırsa bana da bu söylenilen daha mantıklı gelmiş ama sağlık sorunlarım nedeniyle başka şansım olmadığından emeklilik günüm dolunca SGK ya emeklilik dilekçemi vererek emekli oldum. Sonuç nemi oldu. Söylenenin tam aksine aldığım emekli maaşı az değildi. Normal bir çalışan daha doğru normal yollardan emekli olan kişilerle hemen hemen aynı emekli maaşını alıyorum. Bunun nedenini araştırınca şöyle bir şeye denk geldim.

Engelli emekliliğinden ABO yani aylık bağlanma oranı hesaplanırken 3600 günden değil de 5400 günden hesaplanıyormuş. ABO yüksek olunca doğal olarak ta bağlanan emekli aylığı da düşük olmuyor.  

Bu arada bilmeyen kişiler içinde bi hatırlatma yapalım. Sakatlık oranına göre ve işe başlama tarihine göre SSK ve Bağ-kur mensubu engelliler erken emekli olabiliyor. Merak eden engelli sigortalılar şuradan emeklilik hesaplamasını yaptırabilir. Ben kendim kademeli engelli erken emekliliği tercih ederek emekli oldum. Aslında malulen emekli olma şansımda vardı ama malulen emekli olunca sonradan çalışma şansımız olmuyor oysa kademeli engelli erken emekliliğinde SGDP sosyal güvenlik destek primi ödeyerek çalışma imkanınız var.

 
Toplam blog
: 19
: 582
Kayıt tarihi
: 19.03.15
 
 

Lise mezunuyum. 10 yıllık kas hastasıyım. Uzun yıllar engellilerle ilgili derneklerde görev yaptı..

 
 
 
 
 
Toplam blog
: 19
: 582
Kayıt tarihi
: 19.03.15
 
 

Lise mezunuyum. 10 yıllık kas hastasıyım. Uzun yıllar engellilerle ilgili derneklerde görev yaptı..