Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Engelli Farkındalığı Merkezi Kapatılsın

Engelli Farkındalığı Merkezi Kapatılsın
 

Salih Arıkan


Defalarca yazdık. Engelli farkındalığı merkezi tıbbi modelin bir ürünüdür. Tıbbi model engelden kurtulmayı söyler yani bir hastalık olarak engel olarak görür. Sosyal modelse. Engelliği farklılık olarak değerlendirir.

Engelliler ve engelsizler birlikte yaşama kültürünü artırması gerekir merkezi ve yerel idarelere evrensel tasarım ve makul uyumlulaştırma çalışmalarını önerir. Asla eksiklik ve aşağılık olarak görmez aksine farklılık olarak görür. Engelli farkındalık merkezi sadece Macaristan'da ve İzmir'de vardır. Bu övünülecek değil bence yanlış bir uygulamadır.

Merkezle ilgili haberleri izleyince şunları duydum. Bir çocuk gözlerini kapatıyor. Tipik görmeyenlerden kaçma etkinliği çocuk ay ne kadar zor ne kadar kötü diyor. Başka bir çocuk tekerlekli sandalyeye oturuyor. Bu da ne kadar zor diyor ve bize acıyor. İşin ilginci bu merkezi dokuz eylül üniversitesindeki özel eğitim bölümü önermiş. Eğer doğruysa özel eğitim asla iflah olmaz. Ben etkili ve yetkili olsam böyle önerilerle belediyeleri yönlendiren uzmanları alır koyun çobanı yaparım.

Defalarca yazılar yazdık. Özel eğitim fakültesindeki hocalar ve öğrenciler engellilerle ve dernekleriyle ailelerle bir araya gelsin. Teori ve pratik bir araya gelsin. Bunların yetiştirdiği öğrencilerden kimseye fayda gelmez.

Gelelim milli eğitim kısmına. Değerli hocalarım bu merkeze öğrencileri götürmek pedagojiye uyar mı elinizi vicdanınıza koyun. Lütfen öğrencilerin engellilere acımasını sağlamaktan başka bir işe yaramayan merkeze öğrencileri göndermeyin.

Diğer önerimiz de milli eğitim bakanlığına. Engelli farkındalık merkezini örnek uygulama olarak sosyal bilgiler dördüncü sınıf müfredatına koymuşlar. Bence bu da yanlış lütfen müfredatyan pedagojiye uymayan dünyada sadece Macaristan'da ve İzmir'de olan bu saçmalığı kitaplarımızdan çıkarın.

Önerimiz her zaman yaptığımız gibi engelli komşunuzu tanıyın onunla sohbet edin çay için faaliyet ve etkinliklerinize engellileri de dâhil edin. Çocuklarla ilgili bir etkinlik yapacaksanız engelli çocukları kadınlarla ilgili bir etkinlik planlıyorsanız engelli kadınları gençlerle ilgili bir etkinlik planlıyorsanız engelli gençleri dâhil edin. Engellilerle ilgili ayrı etkinlikler yapmayın. Engelli ve engelsizlerin biri birlerini tanıdığı ve iletişim kurabileceği etkinlikler yapın.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..